Even geen Twitter enzo… Maar wat dan wel?

Gisteren dacht ik dat het wel een goed idee was om tot eind augustus van Twitter te gaan. Dat wil zeggen: even niet actief tjilpen in de volière, alleen af en toe luisteren of alle vogeltjes nog wel vrolijk fluiten. Ik lees mentions en DM, reageer af en toe ook via DM, maar verder blijf ik een tijdje stil. Oh ja, automatische tweets van blogposts verschijnen ook en misschien retweet ik bij uitzondering iets om iemand een plezier te doen. Zo’n twitterpauze heb ik vorig jaar ook gehouden en dat is me goed bevallen. Alleen… ik ben niet zo erg handig geweest want ik wilde nog vragen of er mensen zijn die een opoefiets in de aanbieding hebben en een digitale camera. Heb ik die dan nodig? Nee joh, ik niet – het is voor iemand die ik een beetje blij wil maken. Iemand die een bemoediging goed kan gebruiken maar verder doe ik er maar even het zwijgen toe. Als je meer wilt weten (en misschien kunt helpen) dan kun je me mailen met mijn achternaam en dat bekende mailprogramma van Google, je weet wel.

Wat ben ik aan het doen dan?
Deze maand ben ik druk met schrijven en redigeren. Zelf schrijf ik teksten voor mijn nieuwe boekje Jesus was a Fisherman’s Friend. Daarnaast ga ik de teksten van anderen lezen en wat voorbereidend werk doen voor voorjaar 2012. We hebben een paar heel drukke maanden achter de rug en ik heb zin in de vakantie. Nog even met volle kracht vooruit en dan tijd om de batterijen weer op te laden. Ik ben van plan om te fotograferen (maar dat zal trouwe bloglezers niet verbazen) en ik heb zin om weer eens te gaan tekenen. Dat heb ik namelijk vroeger met veel plezier gedaan, maar het is een vergeten hobby geworden. Ik stel me zo voor dat de potloden en een schetsboek meegaan met de vakantiespullen – kijken of ik het nog een beetje kan.

Sociale media
Google plus heeft zich aangediend. Ik ga natuurlijk niet een tijd niet twitteren om me helemaal op Facebook, Hyves of Google+ te storten, maar ik moet vanzelfsprekend wel even zien wat de mogelijkheden zijn. Als je ook een Google account hebt, voeg me maar toe – gezellig. Ik heb nu een paar foto’s ge-upload en wil nog uitzoeken hoe het met die hangouts zit. Ik zie wel beeld van mijn laptop webcam, maar ik denk dat ik geen geluid heb. Ik gebruik een HP Probook 6540b – zou je daar dan een aparte microfoon of zo aan moeten koppelen? Niet dat ik mezelf enthousiast zie gaan chatten (heb ik niet zoveel mee) maar als er nieuwe mogelijkheden zijn wil ik die natuurlijk wel uitproberen – boys will be boys.

Wandelen
Met mijn zittende werk is het belangrijk dat ik in mijn vrije tijd voldoende beweeg. Deze maand en in augustus wil ik veel gaan lopen. Dat vind ik leuk en rustgevend. Gisteren ben ik van huis naar Nieuw Vennep gelopen en weer terug. Ik loop langs de Hoofdvaart, zeg maar van de eerste tot de derde Calatravabrug en dan weer terug over het fietspad. Een andere favoriete wandelplek: naar Toolenburgplas en dan een rondje om het water (ik moet er eerst heenlopen dus bij elkaar is dat wel een leuke wandeling) of het Haarlemmermeerse bos met het voormalige Floriadeterrein. Bij ons kun je ook mooi over de Geniedijk lopen – ooit een onderdeel van de verdedigingswerken rond Amsterdam. Dan zijn er nog tal van mogelijkheden in deze buurt – ik ga ook graag uitwaaien op het strand, het liefst als het er rustig is. En: de camera gaat natuurlijk steeds mee, want je weet nooit wat je onderweg tegenkomt en vast kunt leggen.

Met de muziek mee
Hierbij een paar plaatjes uit mijn directe woonomgeving – klik op de afbeeldingen voor grotere weergave. En omdat mijn iPhone aan de oplader lag heb ik mijn oude Sony discman weer eens uit de kast gehaald. Hij deed het nog! Grappig dat dit nu zo hopeloos ouderwets is. Ik ontdekte ook dat ik een oude CD van Maria McKee in bezit had – je weet wel van Show me Heaven. Niet al haar nummers vind ik goed, maar dit is wel een mens met een prachtige stem en een eigenzinnige carrière. Na die ene wereldhit – bekend geworden door de film Days of Thunder met Tom Cruise, Nicole Kidman en Robert Duvall – is het stil geworden rond Maria McKee. Dit is haar website en hieronder kun je een nummer beluisteren / bekijken van de CD die ik gisteren in de discman had. Dit vind ik het mooiste nummer van de CD die de naam van de zangeres draagt. Ik dacht overigens dat ze Iers was, maar ze heeft slechts twee jaar in Ierland gewoond.

5 gedachten over “Even geen Twitter enzo… Maar wat dan wel?

  1. Beste Paul, bij deze wens ik je een inspiratievolle zomer, met rust en plezier toe. Hoop dat je al je wensen vervuld kunt zien. Tot september dan maar!
    Lieve groeten voor jou, Lydia en kinders!
    Sabien

  2. Ikzelf zoek vaak op Marktplaats naar oude opafietsen. Die worden nu steeds meer waard. Maar je zoekt dus een omafiets, ook goed.

    Vanmiddag keek ik nog naar een Canon G12, ook leuk, qua camera. Niet gelijk spiegelreflex zeg maar.

    Dat Floriade-terrein, ik ben daar in 2002 nog tijdens mijn ‘ontgroening’ geweest. Een beetje van die piramide afrollen, dat werk.

    1. Ja, een omafiets omdat die persoon rechtop moet zitten. Niet omdat het zo leuk staat – maar om praktische / gezondheidsredenen. En die camera is bedoeld ter inspiratie… Ze heeft er niet zelf om gevraagd.
      En van die piramide afrollen, daar word je alleen maar groener van denk ik, haha.

Zeg iets terug op Vrijspraak

