Wat moet je hier nu van denken?

Deze foto (klik op de afbeelding voor grotere weergave) kwam ik weer tegen bij het doorwerken en kopiëren van mijn foto’s uit Ethiopië. In de middenberm van een drukke weg dwars door Addis Abeba zagen we dit bord staan. Gelukkig doet het Nederlandse Rode Kruis iets tegen de  klimaatverandering in de wereld.

Een bord in de middenberm van de hoofdstad van een derdewereldland, waar alles wat maar enigszins kan rijden – al is het bij wijze van spreken op steenkool – aan het verkeer deelneemt, zal waarschijnlijk wel voor structurele verbeteringen zorgen. Ik kon mijn ogen niet geloven. Daarbij moet gezegd worden dat er aan de achterkant ook zo’n oproep in het Amhaars op het bord stond. Mocht de wereld ten onder gaan door milieuvervuiling en uitputting van fossiele brandstoffen – aan het Nederlandse Rode Kruis heeft het dan in ieder geval niet gelegen. Waarvan acte.

Een gedachte over “Wat moet je hier nu van denken?

  1. Ja wat men soms al niet allemaal kan lezen op borden langs de weg…Ik heb een voorraad foto’s aangelegd van allerlei borden met onzin of misvattingen op..vaak om erg mee te lachen..maar soms ook diep intrieste dingen

Zeg iets terug op Vrijspraak

