Ik versta er geen woord van, maar dit is een briljante clip.

Gisteravond hoorde ik een paar noten muziek en zang van Camille bij de avondetappe. Ik ben geen wielerliefhebber, mijn Frans is misérable, maar ik weet wel wat ik mooi en origineel vind. Ik heb direct even gejoetjoept en vond toen deze clip. Een soort Franse Björk, maar dan anders. De clip deed me denken aan deze foto die ik als beeldspraak blogpost gebruikt heb. Is er nog een vlijtige Franstalige bloglezer die de tekst van dit chanson kan vertalen?

2 gedachten over “Ik versta er geen woord van, maar dit is een briljante clip.

  1. Het is inderdaad een knappe clip ,anders dan anders en ze maakt mensen nieuwsgierig.Ik kan hehoorlijk mijn plan trekken in het Frans maar deze dame mompelt.Kk kan alleen hier en daar wat woorden oppikken..ze moet duidelijk leren artikuleren..spijtig dus maar kan je niet helpen.

    1. Dit is de Franse tekst, daaronder de automatische Google vertaling… (daar word je niet veel wijzer van, vrees ik…)

      Lève toi c’est décidé
      Laisse-moi te remplacer
      Je vais prendre ta douleur

      Doucement sans faire de bruit
      Comme on réveille la pluie
      Je vais prendre ta douleur

      Elle lutte elle se débat
      Mais ne résistera pas
      Je vais bloquer l’ascenseur…
      Saboter l’interrupteur

      Mais c’est qui cette incrustée
      Cet orage avant l’été
      Sale chipie de petite soeur ?

      Je vais tout lui confisquer
      Ses fléchettes et son sifflet
      Je vais lui donner la fessée…
      La virer de la récrée

      Mais c’est qui cette héritière
      Qui se baigne qui se terre
      Dans l’eau tiède de tes reins ?

      Je vais la priver de dessert
      Lui faire mordre la poussière
      De tous ceux qui n’ont plus rien…
      De tous ceux qui n’ont plus faim

      Dites moi que fout la science
      A quand ce pont entre nos panses ?
      Si tu as mal là où t’as peur
      Tu n’as pas mal là où je pense !

      Qu’est-ce qu´elle veut cette conasse
      Le beurre ou l’argent du beurre
      Que tu vives ou que tu meurs ?

      Faut qu’elle crève de bonheur
      Ou qu’elle change de godasses
      Faut qu’elle croule sous les fleurs
      Change de couleur…
      Je vais jouer au docteur

      Dites moi que fout la science
      A quand ce pont entre nos panses ?
      Si tu as mal là où t’as peur
      Tu n’as pas mal là où je chante !

      EN DIT IS DE AUTOMATISCHE GOOGLE VERTALING

      Stand up wordt besloten
      Laat me vervangen
      Ik neem je pijn

      Langzaam rustig
      Als de regen alarm
      Ik neem je pijn

      Ze worstelt ze worstelt
      Maar de verleiding niet weerstaan
      Ik zal blokkeren de lift …
      Saboteren de schakelaar

      Maar wie is deze ingebed
      De storm voor de zomer
      Verkoop chips zusje?

      Ik ga in beslag te nemen
      Zijn darts en zijn fluitje
      Ik ga slaan …
      De overdracht te herscheppen

      Maar dat is de erfgenaam
      Wie baadt dat land
      In warm water van je nieren?

      Ik zal ontkennen dessert
      Maak hem in het stof bijten
      Van al diegenen die niets hebben …
      Van al diegenen die niet langer honger

      Vertel mij dat de wetenschap geeft
      Wanneer zal deze brug te slaan tussen onze buiken?
      Als u slecht waar je bang bent
      Je hebt heel veel waar ik denk!

      Wat ze wil dit conasse
      Boter of boter geld
      Of je woont of je sterft?

      Moet ze sterven van geluk
      Of ze veranderingen schoenen
      Moet het overspoeld met bloemen
      Verandert van kleur …
      Ik speel arts

      Vertel mij dat de wetenschap geeft
      Wanneer zal deze brug te slaan tussen onze buiken?
      Als u slecht waar je bang bent
      Je hebt heel veel waar ik zingen!

Zeg iets terug op Vrijspraak

