Nieuwe overkapping busstation achter CS Amsterdam en Uitkijkpunt Noord/Zuidlijn

Gisteren had ik aan het eind van de middag een afspraak aan het IJ in Amsterdam. Aan de achterkant van het Centraal Station wordt hard gewerkt aan de nieuwe overkapping. Ik wist niet dat het de bedoeling was dat hier zo’n grote metalen / glazen kap zou komen, maar ik vind het wel goed passen bij de bestaande bouw en het is ook knap hoe de werkzaamheden in en om  CS Amsterdam al jarenlang worden uitgevoerd terwijl het trein-, bus- en metroverkeer gewoon doorgaat. Ik wil ook binnenkort eens in de nieuwe metrobuis kijken – dat kan bij het Rokin, zo zag ik. Toen ik er gisteren kwam was dit uitkijkpunt niet open. Is een van jullie er al eens ondergronds geweest?

De foto boven maakte ik gisteren van een artist impression die op een wand bij het station geplakt was. Zo kun je zien hoe het station gaat worden aan de IJ-kant. Je ziet een fietswiel op de voorgrond… 🙂 De foto’s hieronder laten zien hoe ver men nu met de bouw is. Klik op de afbeeldingen voor grotere weergave.

3 gedachten over “Nieuwe overkapping busstation achter CS Amsterdam en Uitkijkpunt Noord/Zuidlijn

  1. Het is mooi..en wat vooral knap is ,isdat alles gewoon doorgaat
    Daar zal wel heel wat planning aan vooraf gegaan zijn
    Chapeau bij ons in Belgë is het meestal een onoverzichtelijke catastrofe

  2. Ik weet niet hoe laat je bij het Uitkijkpunt op het Rokin was, maar de openingstijden zijn: Dinsdag tot en met zondag van 13.00 – 18.00 uur.

Zeg iets terug op Vrijspraak

