Rebecca verdient respect en support

Ik heb hier – en op mijn vorige blog – al over Rebecca Alitsi geschreven. Rebecca is geboren in Kibera, de grootste krottenwijk van Afrika in Naïrobi, Kenia. Dat is niet de gemakkelijkste start van een mensenleven, maar voor Rebecca was het nog lastiger omdat zij geboren werd met een open rug. In deze moeilijke omstandigheden lukte het haar toch om haar doelen te halen en bovendien heeft ze kans gezien om andere gehandicapte meisjes te helpen door hen een handwerk te leren bij School for the Girls. Nu studeert zij sociale wetenschappen aan de katholieke universiteit van Naïrobi en verdient ze wat mij betreft diep respect én support.

Deze week kreeg ik een mailtje van Rebecca met een link naar een videofragment uit een televisieprogramma waarin zij aan het woord en in beeld komt. Leuk om haar nu ook eens te zien en te horen (ik ken haar alleen van blogs, sociale media en e-mail) en ik deel dit graag met jullie omdat ik het een verhaal van geloof, hoop en liefde vind.

3 gedachten over “Rebecca verdient respect en support

  1. Indrukwekkend Paul! Ik ben zwaar onder de indruk en zeer geïnspireerd door deze ‘mede-spina’ uit Kenia. Zet me wel even flink aan het denken…

  2. Thanks for sharing. Respect voor Rebecca en overigens voor alle kinderen uit Kibera! Gaaf dat Rebecca dit stukje hoop laat zien.

Zeg iets terug op Vrijspraak

