Vakantie in Waxweiler, Rheinland Pfalz, Eifelgebied Duitsland

Gisteren meldde ik al dat we terug zijn in Hoofddorp. Ons tijdelijke plekje in Duitsland had iets meer reliëf dan we gewend zijn in de Haarlemmermeer (maar dat is al gauw het geval…) We keken vanuit ons kleine vakantiehuisje over Waxweiler naar een berg waar een zuil met een Mariabeeld geplaatst is (op deze berg heb ik bovenstaande foto genomen). In Waxweiler is verder weinig te beleven, maar we waren ook voor onze rust gekomen, dus dat kwam goed uit. Om te shoppen en voor iets meer vertier zijn we o.a. naar Bitburg, Cochem, Echternach en Vianden gegaan (laatste twee plaatsten liggen vlakbij in Luxemburg). Ook zijn we met vrienden naar de vulkaanmeren gereden die in dit gebied te vinden zijn. Het gaat om zeer oude, dode vulkaanmonden die nu vol water staan en ‘mare’ genoemd worden. Ik laat daar nog wel het een en ander van zien. Ook komen er nog wat flora en fauna foto’s de komende dagen. Klik op de afbeeldingen voor grotere weergave. Deze foto’s zijn allemaal in en rond Waxweiler gemaakt.


3 gedachten over “Vakantie in Waxweiler, Rheinland Pfalz, Eifelgebied Duitsland

  1. oh deze had ik nog niet eens gezien, Waxweiler heb ik de zomers op mn 5de & 6de doorgebracht 😉 Laatste huis van t dorp, sound of music achtige taferelen in de aangrensende weilanden – hele interessante comments dus, maar goed, zwijmel zwijmel, kwijl kwijl.

  2. Hé, Sabine! Dat is toch wel heel grappig en bijzonder dat je precies op diezelfde plek was! Mooie omgeving / kan me voorstellen dat je er bijzondere herinneringen aan bewaart.

  3. Ietwat late reactie, maar leuke blogs en mooie foto’s! Erg herkenbaar ook voor mij. Ben vroeger keer in Gerolstein op vakantie geweest, en toen bv ook bij die vogelshow en in Bitburg geweest! En vorig jaar zat ik in Luxemburg, dus Echternach en Vianden zijn ook bekend terrein voor me. 🙂 Wel jammer dat je niet in Trier bent geweest… Schitterende stad is dat!

Zeg iets terug op Vrijspraak

