Prachtige roofvogels bij Falknerei Reichsburg Cochem

De vogelshow van een valkenier bij het kasteel van Cochem aan de Moezel was voor mij – als amateurfotograaf –  het hoogtepunt van onze afgelopen vakantie in Duitsland. Nog nooit mocht ik zo dicht bij dergelijke vogels komen en niet eerder kreeg ik roofvogels voor mijn lens die er zo prachtig en verzorgd uitzagen. Kijk naar de fotoselectie die ik hierbij laat zien en oordeel zelf. Het was ook leuk om te zien hoe de valkenier met veel kennis en liefde over deze vogels sprak en hoe hij ook met hen omging. Ik heb ervan genoten! Mocht je meer willen weten over deze vogelshow, bezoek dan deze website.

Op de foto’s zie je ook hoe een roofvogel op de schouder van mijn dochter Sosha gaat zitten. Ik heb die vogel ook op mijn eigen hoofd gevoeld (daar kon ik geen foto van maken…) en je voelde wel dat zo’n beest een paar scherpe klauwen heeft. Maar de valkenier wist wat hij deed en we zijn er allemaal zonder kleerscheuren of schrammetjes op de schedel vanaf gekomen. Echt een leuke ervaring, zeer de moeite waard om te bezoeken als je een keer in Cochem bent!

Klik op de afbeeldingen voor grotere weergave. Klik nogmaals voor schermvullend beeld.

8 gedachten over “Prachtige roofvogels bij Falknerei Reichsburg Cochem

  1. Prachtige dieren en mooie foto’s! Kun je je voorstellen hoe ik me voelde toen ik (een paar jaar geleden) opeens een kerkuil op de voorruit van mijn auto kreeg terwijl ik ’s avonds laat met 130 km per uur over de A28 reed. Hartstikke dood natuurlijk, die uil: nekje gebroken. Hij ligt nu in het Fries Historisch Museum. Deze leven gelukkig nog! als ik me niet vergis is de vogel op foto 3 t/m 5 een kerkuil?

  2. Ja, dat klopt! De valkenier wist zelfs het Nederlandse woord kerkuil. Echt heel mooie vogels met prachtige verendekken. Moet je die uil eens in detail bekijken – schitterend! Maar ja, ze moeten natuurlijk niet laag over komen vliegen als jij voorbij raast in je auto! 😉

  3. Mooi! Ik ben er een aantal jaren geleden ook geweest, maar zulke mooie foto’s heb ik niet gemaakt… Complimenten.

Zeg iets terug op Vrijspraak

