Een lijntje naar de herfst

De weerman zei: ‘De herfst is overgegaan in de herfst’. Daar heeft het inderdaad veel van weg… En je kunt er over mopperen, maar daar komt de zon echt niet mee terug. Ik kijk naar de kleuren en probeer vast te leggen wat ik mooi vind. Maar als ik ’s ochtends vroeg door de voor- of achtertuin loop en van die kleverige draden van een spinnenweb in m’n haar of gezicht voel, roep ik niet: ‘Hoera, het is bijna herfst!’

Ik heb vandaag wat spinnen, een slak, blaadjes en regendruppels op de korrel genomen. Er zijn er bij mij in huis die liever niet te veel naar die spinnen kijken, maar ik vind het toch indrukwekkend om te zien wat voor vangnetten die beestjes kunnen maken.  Klik 1 of 2 keer op de afbeeldingen voor grotere weergave en kijk eens aandachtig naar die spin die als een achtpotige acrobaat zijn lijnen door de lucht trekt. Lijnen die uit zijn achterlijf komen – een koorddanser die zijn eigen draad door de lucht spant… Maar ik haal ze genadeloos weg als ze voor de deur of over het pad hangen!

Een gedachte over “Een lijntje naar de herfst

  1. Er zijn er dit jaar ontzettend veel..Meestal laat ik ze ongemoeid maar er is geen doorkomen meer aan.Wil ik even de tuin in, hang ik dadelijk vol met spinnen en draden ,dus ik maak ook een doorgang.Teveel is teveel

Zeg iets terug op Vrijspraak

