Hier wil ik graag eens foto’s maken. Wie regelt dat even voor me?

Dit is de Ringvaart bij Halfweg / Zwanenburg. De achterkant van de oude suikerfabriek is mooi. Het is een allegaartje, maar ik geloof vast dat je hier binnen en buiten hele mooie foto’s kunt maken. “Wat weerhoudt je?” wil mijn dochter weten. “Een hek”, zeg ik.

Dat wil zeggen, vanaf de kant waar de silo’s staan moet je erbij kunnen. En ik wil daar foto’s maken voordat de sfeer weg is en er iets heel anders op deze plek verschijnt. Dus: mocht je de sleutel van het hek hebben, laat het me weten. En in die silo’s wil ik ook graag een rondleiding met toestemming om foto’s te maken. Lijkt me heel gaaf…

Straks laagvliegend naar mijn werk

En nu we toch bezig zijn – ik wil ook graag foto’s maken op die nieuwe weg, bovenop die nog ongebruikte, hagelnieuwe en kilometerslange viaducten van de Westrandweg (stuk van de A5 dat nu wordt aangelegd). Zie hier de site van Rijkswaterstaat en deze animatie en let op – vanaf 4:20 is het wegdek verhoogd en blijf je tot de aansluiting A10 op een viaduct rijden. Met 3,3 km is dit het langste landviaduct van Europa. Oké, het is geen Milau – maar toch!

9 gedachten over “Hier wil ik graag eens foto’s maken. Wie regelt dat even voor me?

  1. Nu nog een bruidspaar… het wordt niet echt eenvoudiger – haha. Maar ik zie het wel voor me. Suikerzoet, maar ook industrial. Dat gaan we natuurlijk gewoon doen. Nu nog even iemand vinden die het hek wil stuk knippen. Of officieel toestemming geeft, een stuk minder spannend, maar wel zo netjes.

    1. Sinds ik op de basisschool door de directeur van het hek ben gehaald en een tijdlang (zonder verdere consequenties) in zijn kamer moest wachten… Jeugdtrauma. Sindsdien ben ik zeer gezagsgetrouw en heb ik geleerd scherp te stellen door tralies heen. 😉

Zeg iets terug op Vrijspraak

