Buitengewoon boeiend en vaak zo onvoorspelbaar als het weer

Ik moet nog even wat foto’s uploaden. Afgelopen zondag schoot ik nog zomerse plaatjes in Haarlem en rond de Kolk van Spaarndam – zoals de foto die hier links staat. Vanavond liep ik naar buiten en zag ik heel iets anders voorbij drijven. Ook blauw met oranje, maar toch een stuk grijzer. Ik ontwaarde in sommige wolken zelfs een groenige zweem – geloof het of niet. Het zal toch niet van Schiphol zijn? Een groene kleur in de lucht schijnt op naderend onweer te duiden. Of gaat het juist om wolken met hagel? Wie het weet, mag het zeggen. Tja, ik heet dus niet Piet Paulusma en ben geen kenner. Maar ik houd wel van het Hollandse weer – al snap ik er vrijwel niets van.

VOL BEWONDERING

Datzelfde geldt voor vrouwen. Ook totaal geen verstand van. Maar wel buitengewoon boeiend als bijzonder natuurverschijnsel.  En als zij bijvoorbeeld op een bootje heel snel, of juist bijzonder langzaam, voorbij varen, dan moet ik toch even vol bewondering kijken.

BOEIEND VERSCHIJNSEL

Zoals trouwe bloglezers gemerkt hebben, hoort sinds kort een nieuwe, vaste 50mm lens bij mijn uitrusting. Stiekem een plaatje schieten met een zoom is daarmee uitgesloten, dus ga er maar gerust van uit dat ik brutaalweg en in het volle daglicht schiet.  Niks paparazzi. Die wolk hierboven bleef bijvoorbeeld zelfverzekerd in beeld. Alleen de zon verschool zich, maar dat respecteer ik.

Let ook even op het boeiende verschijnsel ‘beeldrijm’ in de foto hieronder – gisteren gemaakt bij de Bosbaan in Amsterdam. Ik wijs niet op de brug, want daarmee zou ik een clou weggeven. Ontdek het zelf maar.

Een gedachte over “Buitengewoon boeiend en vaak zo onvoorspelbaar als het weer

Zeg iets terug op Vrijspraak

