Naar huis door de motregen

Op Twitter zei ik vanmorgen tegen een aardige jongedame dat dagen soms grijs beginnen en kleurrijk eindigen. Maar het was eerder andersom. Lopend van het treinstation naar huis in de Hoofddorpse motregen zou je haast somber worden. Maar ik niet, hoor. Ik vind het wel lekker om het hoofd wat leeg te laten waaien als ik na een drukke dag van kantoor naar huis ga. Onderweg heb ik met de iPhone wat vage plaatjes geschoten die ik thuis met Picnik heb omgezet naar stemmig zwart wit. Daar voel ik me heerlijk melancholiek bij. Ik houd namelijk van de herfst. En waar de vorige serie overdreven kleuren meekreeg, heb ik het nu eens allemaal gezellig grijs gemaakt…

Klik op de foto’s voor grotere weergave. Het gebeurt wel eens dat iemand inspiratie krijgt voor het schrijven van een gedicht bij een van mijn foto’s. Dat zou ik ook deze keer absoluut niet erg vinden. En ik zal de foto’s ook nog in kleur op m’n Facebook fotopagina zetten.

2 gedachten over “Naar huis door de motregen

Zeg iets terug op Vrijspraak

