Ze is niet weg

ik stond vroeg op
om haar te zien
ze lag nog in haar hemelbed

ik zag haar lach
toen zij de dag
woordloos
goedemorgen zei

zij kan ontwakend blozen
en kleurt ook als ze slapen gaat
warm en mooi
in haar najaarsjas

wolken komen ongevraagd
als dreigende problemen
die mij het zicht ontnemen
op haar

soms lijkt het wel
of ze huilt

ze houdt zich schuil
in grijze, grauwe
achtergronden

ze is niet weg
het schijnt slechts zo

Hieronder meer foto’s van een vroege morgen… Klik op de afbeeldingen voor grotere weergave. (Nogmaals klikken voor schermvullend)

3 gedachten over “Ze is niet weg

  1. Leuk, Paul, je klinkt zowat sensueel… via mail ontvang je enkele gedachten van me…. Het was toch “under construction”? Onwijs gave foto’s zitten hierbij!

    1. Ja, soms schrijf ik iets dat in één keer naar m’n zin is, een andere keer ben ik nog niet tevreden nadat ik er al aan heb zitten sleutelen. Maar dat geeft niet. Ook wel leuk om het gewoon online te zetten en te horen wat men er van denkt. Het kan best dat ik nog wat schrijf en schrap, maar misschien laat ik het zo. Wanneer is iets ‘af’? Hoe gaat dat bij jou?

      Sensueel. Ja, dat klopt wel. Poëzie is ook de taal van liefde en zinnelijkheid. Ik denk dat we er soms onnodig omheen draaien, terwijl we gepassioneerde, seksuele wezens zijn. Maar ik speel natuurlijk ook een beetje met die lagen van een aardse en een hemelse liefde. En het is ook wat je er in lezen wilt. Ik dacht nog vanmiddag – gesteld dat ik een reactie zou krijgen in de zin van: leg dat erotische gedicht eens uit… dan zeg ik gewoon: “Je moet wijn niet uit een reageerbuisje drinken.” Haha.

Zeg iets terug op Vrijspraak

