Enerzijds, anderzijds. Symmetrie in fotografie: dat is nog niet zo eenvoudig…

Voor de fotografiecursus is ons, cursisten, gevraagd om een serie foto’s te maken voor het onderdeel ‘compositie’. Bij een van de opdrachten moesten we op zoek naar symmetrie. Dat valt nog niet mee, moet ik zeggen! Ik heb een middag met de camera rondgelopen en kan uiteindelijk 3 foto’s tonen die in mijn ogen goed gelukt zijn. Als je heel kritisch kijkt zie je nog wel wat assymmetrische details – zoals een wolkje in een raam. Maar toch… ik ben er wel tevreden mee. Erg leuk en leerzaam, die cursus – by the way!

Als je het leuk vindt om een zelfgemaakte, ‘perfect symmetrische’ foto hier te plaatsen, mail me dan maar: abspoel at gmail dot com Niet stiekem photoshoppen 😉

Klik op de afbeeldingen voor grotere weergave.

Een gedachte over “Enerzijds, anderzijds. Symmetrie in fotografie: dat is nog niet zo eenvoudig…

  1. Leuk voorbeeld van een symmetrische foto maak je bijvoorbeeld onder een elektriciteitsmast. Exact in het midden gaan staan en de camera recht omhoog richten. Als het goed is lopen de staanders precies in de hoeken weg, eventueel door later nog bij te snijden

Zeg iets terug op Vrijspraak

