Een bij in november. Hoe bijzonder is dat?

Deze foto maakte ik gisteren in Driebergen. Ik ben geen grote natuurkenner. Kan iemand mij vertellen of het heel ongewoon is dat bijen nog actief zijn in deze tijd van het jaar – in ons klimaat?

7 gedachten over “Een bij in november. Hoe bijzonder is dat?

  1. Bijen vliegen vanaf circa 14/15 graden en orienteren zich op de zon. Dus met dit weer vliegen ze nog. Ik kan het weten want mijn vrouw is imker en ik zie ze deze dagen regelmatig vliegen. De bijen dan…

  2. Een bijdenahd doen. Als bovengaande info klopt (wat ik niet wil betwfijfelen – een “imkersman” zal vast goed geinformeerd zijn) is de vraag dus eigenlijk hoe bijzonder het is dat het medio november 14/15 graden en zonnig weer is. Maar leuke foto en vraag trouwens!

  3. Wel volgens mij is dit een hommel en geen honingbij.(maar ik ben geen bijenkenner).maar alles vliegt nog rond omdat de temperatuur nog zeer warm is.Volgende week gaat de temperatuur dalen en dan zul je deze taferelen niet meer zien

Zeg iets terug op Vrijspraak

