Boekpresentatie Johannes van de Bank in Ede: Jezus is zeg maar echt mijn King

De laatste weken is het erg druk op mijn werk. Zelf werk ik met mijn collega’s aan de plannen voor voorjaar 2012, maar ondertussen krijgen onze boeken van dit najaar ook bijzonder veel aandacht. Denk aan alle belangstelling voor de Straatbijbel, maar dat is niet het enige boeiende nieuwe boek dat we in deze tijd laten verschijnen! Een van mijn persoonlijke favorieten, als ik dat mag zeggen, is het boek van Johannes van de Bank: Jezus is zeg maar echt mijn King. Begrijp me goed, ik ben blij met al onze nieuwe boeken, maar dit boek brengt regelmatig een lach op mijn gezicht en dat is natuurlijk mooi meegenomen. Lees dit artikel eens en kijk ook naar de filmpjes die ik hieronder heb staan…

Johannes schrijft zoals hij praat: levendig, direct en met heel veel humor. En dat kunnen we in deze tijd wel gebruiken. Ik heb veel verwachtingen van deze nieuwe auteur, juist ook omdat hij bruggen weet te slaan tussen mensen die heel verschillend in het leven staan. Opvallend genoeg krijgt hij voor zijn boek aanbevelingen uit de kringen van Geen Stijl – Bert Brussen: ‘Als ik dan al een boek van een gristen moet lezen, dan dat van Johannes van de Bank’ 😉 en van een voorganger van een evangelische gemeente. Die breedte was ook terug te zien tijdens de presentatie. Muziek van Radiohead en Hillsong… serieuze woorden en snelle grappen. Johannes doorbreekt het brave beeld dat veel mensen nog altijd van gelovigen hebben. Tegelijkertijd komt hij onbekommerd uit voor zijn geloof in Jezus Christus. Als je denkt dat je wel al weet hoe christenen denken en wat zij geloven – schaf dan voor € 9,95 dit boek aan en laat je blik op gevoelige én humoristische wijze verruimen.

Zeg iets terug op Vrijspraak

