Achtergebleven

daar waar je zat
en indruk maakte
op de zitting
maar toch vooral
op mij

schuim langs de kant
sporen van lippen

ik proef je nog

maar rood verbleekt
in zwart en wit
gedachten vervliegen
verlangen blijft hangen

en zoveel meer
dat ik liever
vast zou willen houden

© photo Abidemi Sanusi

Abidemi plaatste bovenstaande foto op Twitter met deze tekst: “There’s something about this pic. I don’t know why. I just love it. Taken earlier today, at Costa, Knightbridge”

Ik dacht door deze foto terug aan mijn recente lege stoelen-gedicht (stil gesprek) en zag ook in dit beeld een vervlogen ontmoeting – tussen twee geliefden dit keer. Leuk als je je ook laat uitdagen door dergelijke foto’s. Heb je ook een lege stoelen-foto die als vanzelf associaties oproept? abspoel at gmail dot com Gedichten in de comments zijn ook altijd welkom. 

Een gedachte over “Achtergebleven

Zeg iets terug op Vrijspraak

