Mooi Mokum in de mist

Ik zie er wel een boek in. Wie schrijft deze roman en hoe gaat ie heten? Titelsuggesties en mistige gedichten zijn welkom in de comments. Complete manuscripten liever in de mail.

15 gedachten over “Mooi Mokum in de mist

  1. vermist

    vermits de nevel je ontsluit
    blijf jij niet echt vermist
    je loopt soft focus voor me uit
    ik heb me niet vergist

    in harde stappen op de brug
    je snelle tred, je rechte rug
    geen vreemdeling
    die jij hier zal begroeten

    de schimmen schuiven slaafs voorbij
    als schaduwen verdwijnen zij
    de aarde draait gedwee
    onder je voeten

    ja zelfs de nevel wijkt voor jou
    zoโ€™n mooie vrouw
    kan sterk het beeld uit lopen

    geen spijt en geen terugblik meer
    de mist wijkt kort en keert dan weer
    haar sluier schuift alleen
    een zuchtlang open

    ik vond een woord hier in mijn hoofd
    het was me haast ontschoten

    de mist trok op
    ik wist het weer
    het woord was

    onverdroten

  2. ik loop
    in het zwart
    richting het wit

    ik loop
    in mijn eentje
    richting elkaar

    ik loop
    in de mist
    richting de muur

    ik loop
    in onzekerheid
    richting geen zicht

    ik loop
    met als hoop
    een eeuwig zicht

Zeg iets terug op Vrijspraak

