Boekpresentatie in Haarlem – Jesus was a Fisherman’s Friend

Afgelopen donderdagavond was ik dan zelf aan de beurt… In Haarlem, mijn eigen Spaarnestad, mocht ik bij de Bijbel-in mijn boek Jesus was a Fisherman’s Friend in ontvangst nemen en presenteren. Een beetje vreemd, een boek in handen krijgen dat je zelf hebt geschreven en uitgegeven, maar het gaat natuurlijk om het feestelijke moment en gelukkig wilde onze directeur, Hans de Rijk, erbij zijn om een officieel tintje aan dit informele samenzijn te geven. Zeer gewaardeerd! Ik ben ook heel blij met het ontwerp van Mark Eikema die er een heel stoer boek van gemaakt heeft (terwijl hij toch echt voor Feijenoord is). Misschien moet ik dat anker nog op mijn bovenarm laten tatoeëren – ik heb er de leeftijd voor (of ik koop zo’n auto – dat is ook een serieuze optie).

Originele Fisherman’s Friend cake

Hinke en haar team van de Bijbel-in hebben een prachtige etalage gemaakt – kijk naar de foto hierboven (even klikken), maar nog beter: ga daar zelf eens kijken en kopen. We zijn heel gastvrij ontvangen en ik was blij met alle mensen die belangstelling toonden en soms van flinke afstand gekomen waren om dit mee te maken. Echt heel leuk. Mijn dochter Pascalle had gezorgd voor cupcakes en een originele fisherman’s friends cake 🙂 en mijn zoon Robin zong samen met Judith Dijk twee mooie liedjes (misschien komen ze nog online – ik wacht geduldig op toestemming van dit veelbelovende zangduo). Dochter Sosha kon er helaas niet bij zijn, maar zij zong bij Xpact van de Meerkerk en ik ben ook heel trots op haar! Voor Lydia waren de grote bossen bloemen – zij stond als altijd lief en bescheiden rustig mee te genieten.

Superleuk

De mannen van Staat Geschreven hadden hun eigen verse vis meegenomen, niet om ermee te pronken – maar ik vond het wel superleuk dat ze na de ontvangst van hun award nog even het glas kwamen heffen. En ik kan niet iedereen gaan opnoemen, maar laat ik zeggen dat ik een hele mooie avond gehad heb en dat ik hoop dat mijn boek door veel mensen gelezen en gewaardeerd gaat worden.

Hierbij nog wat indrukken in een slide show – de meeste foto’s zijn gemaakt door John van den Berg. Als er bijzonder geslaagde opnamen bij zijn, is de kans groot dat ik die foto zelf heb gemaakt – tenzij ik vol in beeld sta, dan moet ik toegeven dat het waarschijnlijk toch een foto van John is. Daaronder de eerste twee video’s van de persoonlijk ingesproken versie van mijn boek. Ik ben van plan om elk weekend een nieuw filmpje op te nemen en online te zetten. In het eerste filmpje leg ik uit waarom. Direct na het uploaden kreeg ik deze reactie in de mail – ik neem het letterlijk over: ‘hoi paul ik ga zeker dat boek beluisteren want ik ben blind en inhet braille bestaat het zeker iet. je hoord zeker mijn reactie’. Dat raakt me echt.

Vooruit, Herman van Veen mag ook nog een mooi liedje zingen… Kijk helemaal onderaan. Dit is mijn uitvoering.

Koop boeken van christelijke uitgevers, boekhandels en schrijvers – als je wilt dat ook op deze manier het goede nieuws van Jezus kan worden doorgegeven. Als jullie ze blijven kopen, blijven wij ze maken.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

4 gedachten over “Boekpresentatie in Haarlem – Jesus was a Fisherman’s Friend

Zeg iets terug op Vrijspraak

