Levenskunst

als alles omvalt
blijven wij
onverzettelijk
geloven
hartstochtelijk
beginnen
en ongeremd
de liefde
beminnen

als alles opraakt
blijven wij
onbeschaamd
genieten
mateloos
hopen en
veel te grote
bossen bloemen
kopen

4 gedachten over “Levenskunst

  1. het is geen kunst
    te geloven
    in het leven
    als jet het ziet
    en voelt
    ervaart
    en ondergaat

    het is geen kunst
    te geloven
    in het bloeien
    als de roos
    haar geur verspreidt
    en haar felle kleur
    laat spreken

    het leven
    is een wonder
    als je het niet ziet
    en toch gelooft
    omdat het is gezegd
    voorspeld
    en voorgedaan

    liefde
    zit in de knop
    van de bloem

    genade
    in het zaad
    in de grond

    als de dood
    haar slagen slaat
    dan is het juist
    de kunst
    niet los te laten
    maar je hart
    te laten spreken
    van een ander leven
    te bidden
    tot de Schepper
    van een nieuwe tijd
    te rusten
    in de stilte
    te hopen
    op het wonder
    van het licht
    dat wacht

    zelfs
    de regen
    is een zegen
    voor de groei
    die komen gaat

    ja
    de winter
    is een schuur
    van eeuwigheden
    die slapend
    wachten
    op de hen
    bestemde tijd

  2. Hoi Paul,

    Ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen blog site en kwam deze mooie roos tegen die ik graag voor de banner van mijn blog site zou willen gebruiken. Ik vroeg me af of ik deze van je mag overnemen? Zou je contact met me op kunnen nemen?

    Groeten
    Irene

Zeg iets terug op Vrijspraak

