Handige Jezus

onverlaten hadden ze
afhandig gemaakt
veelzeggend
zwijgend
beeld

aan zijn voeten
zag ik krokussen
toen in het dorre blad
nu in maagdelijk wit

herstelde handen
om te zegenen
te genezen
brood te breken
blijvend te bewijzen
dat genezing tijd kost
en pijn doet

handige jezus
hij staat er weer
kom timmerman
aan het werk
herbouw uw kerk
laat ons opnieuw
uw handen zijn

~ zie ook hier ~

3 gedachten over “Handige Jezus

  1. Ben net terug van drie dagen vasten en bidden in Helvoirt.En ben ook zo snel mogelijk bij het Jezusbeeld gaan kijken.
    Het ontroerde me eigenlijk dat die handen er weer aan zitten.Ik weet niet goed waarom?
    Maar het is een heerlijke plek.Daar boven het beeld drie bonte spechten gespot!Mijn dag kon niet meer stuk.
    God is goed !

    1. Mooi! Voor mij heeft het een symbolische betekenis – ik was geraakt door de ‘onhandige’ Jezus (teken van verdeeldheid onder christenen) en bemoedigd door de ‘handige’ Jezus die ik nu zag (hoopgevend signaal voor hervonden eenheid?). Het komt natuurlijk ook door het onderwerp van de bijeenkomsten waar ik was: Wij kiezen voor eenheid. Het beeld gaf daarbij een visuele preek… Voor mij betekent het ook: wij moeten het met onze handen waarmaken – en met onze voeten. Doen wat Jezus ons gezegd heeft, gaan waar Hij ons heeft gezonden.

Zeg iets terug op Vrijspraak

