Saddest Valentine song ever…

Op 19 juni 1992 stond ik met mijn zwager in de Kuip. Niet voor het sprankelende voetbal (daarvoor moet je in de Amsterdam Arena zijn), maar voor Eric Clapton. Het was nog niet donker toen het concert begon. En het ging goed van start, want Bonnie Raitt verzorgde het voorprogramma. Geen gemakkelijke opdracht: het ijs breken in een stadion dat nog niet ‘opgewarmd’ is… en met liedjes die beter tot hun recht komen in een meer intieme setting. Maar ik vond het prachtig – ik had haar CD Luck of the Draw al in huis en kon nu live genieten. En we gingen door met genieten, al moesten we ons even dapper door het optreden van Elton John heen bijten die als een soort jukebox zijn nummers afdraaide. Daarna begon het feest pas goed met Mr Slowhand himself. Hij speelde de Kuip plat zoals alleen Ajax dat kan. (Nou ja, als ze in vorm zijn – soms gaat deze vergelijking niet helemaal op).

Prachtige song

Maar deze blogpost gaat over Bonnie Raitt en haar prachtige song I Can’t Make You Love Me. Dit nummer staat weer in de belangstelling dankzij Iris Kroes, winnares van The Voice of Holland, maar ook dankzij de allerbeste zangeres van dit moment: Adele. En, toen ik even op YouTube keek – zag en hoorde ik ook een uitvoering door Tank – en die is zeker ook het beluisteren waard. Mannen kunnen dit lied dus ook met overtuiging zingen. Maar luister eerst even naar mevrouw Raitt:

Wat maakt dit liedje zo mooi en zo droevig? Het is een prachtige song – ook als je niet op de tekst let. Maar het is bovendien het mooiste lied dat ik ken over het thema onbeantwoorde liefde. En deze zin maakt dit lied tot the saddest Valentine song ever…:

I’ll close my eyes
then I wont see
the love you don’t feel
when you’re holdin’ me

6 gedachten over “Saddest Valentine song ever…

  1. Prachtig liedje voor alle valentijns blues. Ik kreeg alleen maar vuile was van mijn sweet valentine…
    Alleen Paul, jammer van al die vieze woordjes, zoals Ajakkes 😉 in je blog.

    1. Je moet die kerel even opvoeden. En we kunnen niet allemaal verstand van voetbal hebben, ik neem het je niet kwalijk. Maar een goede muzieksmaak heb je vast wel! 😉

Zeg iets terug op Vrijspraak

