Anders verder in de Marcuskerk, Den Haag en in de rest van ons land…

Vandaag was ik – met 200+ deelnemers – bij het PKN-symposium ‘Anders verder‘. Deze bijeenkomst was georganiseerd rond het boek van ds. René de Reuver, verbonden aan de Marcuskerk, de plaats waar het symposium plaatsvond in Moerwijk, Den Haag. Voor een lange beschouwing ontbreekt het mij aan energie, maar ik vind het leuk om hier een paar beelden te delen met daarbij de vermelding dat ik vandaag genoten heb. Van de verschillende voordrachten, van ‘ons’ boek dat zoveel belangstelling blijkt op te roepen en van de samenwerking tussen een aantal missionaire organisaties die graag zien dat we in kerkelijk Nederland ‘anders verder’ gaan. Dat wil zeggen: met behoud van het goede en met de wil om positieve veranderingen toe te laten en actief na te streven. Lees hier meer over wat er tijdens het symposium aan de orde gekomen is en houd de komende tijd de christelijke media in de gaten als dit onderwerp je belangstelling heeft.

Spiritualiteit van de kwetsbaarheid

Naast René de Reuver zie je op de foto’s een aantal bekende en minder bekende mannen en vrouwen staan. Ik ga er geen spelletje name dropping van maken, maar als je iemand herkent, laat het dan maar in een comment weten. Ik wil alleen nog even kwijt dat ik de workshop van Johan ter Beek heb meegemaakt (en gewaardeerd!) en dat ik trots ben op de inbreng die we als Ark Media mochten hebben. Kees Posthumus en Kees van der Zwaard gaven op artistieke wijze commentaar op de dag en Inger van Nes vatte het programma (en de workshop van Johan) humoristisch samen en liet ons met een glimlach rond de mond weer huiswaarts gaan. We gaan verder, inderdaad anders, met een ‘spiritualiteit van kwetsbaarheid’, met goede moed en een gezonde dosis humor en zelfrelativering. Ik ben vandaag bemoedigd en geïnspireerd. En er komen nog veel meer mooie boeken…

2 gedachten over “Anders verder in de Marcuskerk, Den Haag en in de rest van ons land…

Zeg iets terug op Vrijspraak

