Stil op Vrijspraak


Hij staat stil, maar laat je niet van de wijs brengen. Niets ontgaat hem. Een argeloos voorbijzwemmende vis is met zekerheid het haasje (konijntjes gaan er overigens ook in als koek – alleen kijken als je ermee kan leven dat een lief, aaibaar konijntje ook gewoon een prooidier is). Stilte is  niet per definitie  passiviteit, het kan een moment zijn van opperste concentratie voorafgaand aan weldoordachte actie. Zo is het ook een beetje stil op dit blog, al komen er nog wel interessante vogels voorbij en sla ik zelf ook lekker mijn vleugels uit. Zo heb ik vrijdag een serie foto’s gemaakt waar ik stiekem best een beetje trots op ben…

2 gedachten over “Stil op Vrijspraak

  1. Mooie foto van mijn lievelingsvogel: de Blauwe Reiger.
    De reiger wordt vaak vergeleken met de dichter…

    Ik schreef meerdere bontjes (haiku) over de reiger, waaronder deze:

    grijs met gele dolk
    zoekt de reiger naar zijn prooi –
    het water is stil

    © Jan Bontje 1997/1999/2000

    Gepubliceerd in:
    * het verzamelbundeltje “Even rust”, Uitg. Triona Pers, Groningen, maart 2000
    * “Doelwit – Personeelsblad van de Universiteitsbibliotheek Universiteit Leiden” Themanummer: Japan, 16e jaargang, nr. 3, Herfst 2000
    * Weekblad Spijkenisse 4 juli 2007

    Groet, Jan Bontje

Zeg iets terug op Vrijspraak

