Comeback vogeltje

De mus is terug! Ik schreef er een paar jaar geleden al over – bij ons in Hoofddorp was de mus uit het straatbeeld verdwenen. Het zijn vooral schreeuwende meeuwen die het luchtruim beheersen, terwijl de eenden het water moeten delen met zwanen (veel!) gansen en meerkoetjes. En ’s ochtends worden we gewekt door een merel die de pannen van het dak zingt. Maar de mus… werd gemist. Tot vandaag, want nu zag ik ze rondscharrelen in een struik aan de voorkant van ons huis. Ik denk zelfs dat ze in die struik aan het nestelen zijn, zou dat kunnen? Hoe dan ook, ik vind het leuk dat die ‘kleurloze’ vogeltjes een comeback maken. Op sommige plaatsen in het land zie je ze nog heel veel, maar hier zijn het bijna ‘vreemde vogels’ geworden.

5 gedachten over “Comeback vogeltje

  1. Bij ons in de wijk Toolenburg in Hoofddorp zijn de mussen zichtbaar terug in het straatbeeld. Ik was zondagmiddag ‘op Marken’ en daar waren zelfs veel mussen. De vogeltjes zijn daar zo brutaal dat ze op je stoel en tafel komen zitten om wat eten te pikken. Grappig, maar soms geven ze ook wat overlast, kan ik me voorstellen. Net als duiven in sommige binnensteden… Op de plek waar ik een jaar geleden nog mooie mussenfoto’s maakte, had men nu een touwtje gespannen om te voorkomen dat de gevederde vrienden alles onder komen poepen en iets te vrijpostig komen mee-eten van je lekkere appeltaart 😉

Zeg iets terug op Vrijspraak

