Een beetje bizar is het wel…

Zondagmiddag, Haarlemmermeerse bos. Je kunt gemakkelijk parkeren en op je dooie akkertje het terrein op lopen. En als je van fotograferen houdt (toevallig doe ik dat) en graag een onbekende wereld binnenloopt – en dat is het rondtrekkende circus van de paardensport voor mij – dan is dit the place to be. Wonderlijk dat je gewoon alles gratis mag bekijken (nee, ik heb de kassa niet gemist) en bijzonder dat het er niet eens verschrikkelijk druk is… Ik heb maar even een selectie gemaakt, maar eigenlijk zou ik al die foto’s willen delen (ik weet het, het zijn er zo ook al te veel). En deze foto licht ik er even tussenuit. Ik zette ‘m al op Facebook omdat ik dacht dat er iets fout gegaan was. Iemand vroeg: “Zat je filmrolletjes wel goed in de camera”? Je zou inderdaad bijna denken dat er iets niet goed is gegaan met het ‘doorhalen’ van het fotorolletje. Maar dat is onwaarschijnlijk bij een digitale spiegelreflex. Aan de rechterkant loopt er – optisch – een duidelijke verticale lijn. Het effect wordt versterkt door het kleurverschil in de groene achtergrond van de bomen, maar ook een stuk van de zweep, de hindernis, het been van het paard – met schaduw – zijn op een merkwaardige manier ‘uitgelijnd’. Een beetje bizar is het wel, maar dit is gewoon zoals ik het heb vastgelegd. Hieronder nog een paar ‘normale’ foto’s. Klik op de pics als je ze goed wilt bekijken.

Twee jaar geleden heb ik ook foto’s gemaakt. Kijk hier en hier.

Een gedachte over “Een beetje bizar is het wel…

Zeg iets terug op Vrijspraak

