Helemaal niks

Aardig praatje met de schoonmaker en zijn vrouw de schoonmaakster. Dat maakt mij dus tot de vriendelijke vuilmaker.

Iedereen is al naar huis, maar ik haal nog wat spullen van kantoor. “Ik zag het. Je bril lag nog op je bureau en het licht was nog aan.” Hoe het gaat. “Niet gemakkelijk. Ramadan. Niet eten, niet drinken. Je wordt chagerijnig, hè. En ook niet roken.”

Ik begrijp het. Dat wil zeggen, ik ben net voorbij de snackbar gelopen en ik heb helemaal niks gekocht. Wel twee Haarlemse Jopen gedronken met Amsterdamse Antonie die zei dat hij absoluut geen humor heeft en daar moet ik nog steeds erg om lachen.

Nu ga ik naar huis om te eten. Maar je zult maar moeten wachten tot zonsondergang. Tot tien uur vanavond, denk ik. En dan niet denken aan eten. Niet denken aan drinken. Niet denken aan roken (dat lijkt me vrij gemakkelijk). En er was nog iets wat niet mocht. Denk daar maar eens helemaal niet aan.

Sterkte, moslimvrienden.

2 gedachten over “Helemaal niks

  1. Tja….opmerking van 17 jarige: zwaar die ramadan idee erachter wel goed maar duurt wel erg lang….
    Wat kun je als christen leren van de ramadan?

  2. Het is zeker niet gemakkelijk voor die mensen en de controle van de gemeenschap is groot..en nu gaat de zon schijnen en wordt het 25° en dan niet mogen drinken..heel moeilijk en zeker niet gezond..respect

Zeg iets terug op Vrijspraak

