Drie weken naar Amerika en wat kilo’s achterlaten. Het kan.


Oké, niemand ziet het, maar ik heb stiekem wat kilo’s in de VS achtergelaten. Nee, geen bagage, we gingen zwaarder bepakt terug dan we gekomen waren en ik nam bovendien per ongeluk een koffer mee die NIET als handbagage aan boord mocht. Alle ‘spannende’ items uit die koffer moesten opnieuw door de X-ray. Daar ging mijn scheerschuim. De tandpasta en het schoonmaakflesje voor m’n leesbril werden wel genadig teruggegeven. Maar dat alles verklaart het gewichtsverlies niet. Toch wel leuk om hier even publiekelijk te melden dat het me gelukt is om met minder lichaamsgewicht terug te keren dan ik meezeulde bij vertrek. Als je me volgende keer in levenden lijve ziet, zeg er dan gerust even iets van. Ik beloof dat ik spontaan en blij verrast zal reageren.

Online vakantiedagboek

Hier en op Twitter ben ik een paar weken opmerkelijk stil geweest, maar familieleden en Facebook-vrienden hebben wel gezien dat ik gewoon doorging met bloggen, maar dan HIER. Ik vond het namelijk niet handig om op dit goedbezochte blog en via mijn openbare Twitter-account wereldkundig te maken dat ik drie weken aan de andere kant van de grote plas zat. Heb je mijn blogs hier gemist? Ah, dat is aardig. Dan kun je nu dus wat schade inhalen op het tumblr-reisblog dat ik als een soort online vakantieboek zal laten staan. Het is bijna bijgewerkt, maar er komen op het moment dat ik dit schrijf nog wat foto’s uit San Francisco bij en ik moet nog iets kwijt over Muir Woods. Dat was het wel zo’n beetje. Geloof ik.

Als een jongetje

Maar echt, mensen, drie weken door Californië, Arizona, Utah en Nevada… dat is niet even te beschrijven op een blogje. Ik heb m’n best gedaan met mijn niet geringe lens (18-270 mm voor de liefhebbers), maar hoe laat je de Grand Canyon zien? Je voelt je als een jongetje die met zijn emmertje naar de zee loopt. Maar wat heb ik ervan genoten!

Leuk ook om met zo’n grote groep (we waren met z’n zeventienen, jawel) op te trekken en absurd grote huizen te delen. Ik weet het, het maakt een poenige indruk, en goedkoop is het niet – maar altijd nog een stuk voordeliger dan met z’n allen een hotel in. Er waren garages bij die ik qua ruimte wel als huiskamer zou willen hebben. En de absolute klapper hadden we voor het laatst bewaard: een kast van een huis in Tiburon met uitzicht over de San Francisco Bay. Met die brug, ja. Onvergetelijk. En ik moet hier even een woord van dank richten aan mijn broer en vriend Rob Koster die dit allemaal voor ons georganiseerd heeft. Het was een schitterende vakantie en ik zal er nog heel lang van nagenieten en dat geldt zeker ook voor Lydia, Robin, Sosha en Pascalle!

Verwijsbriefje

De komende tijd zal ik ook op Vrijspraak nog wel terugblikken, al gaat ook voor mij het gewone leven weer verder en zal ik jullie hier niet de ogen blijven uitsteken met mijn vakantiefoto’s. Maar goed, er zijn dus – ondanks fast food en allerlei lekkers – een paar kilo’s (niet heel veel hoor, maar toch… het gaat om het principe) in de VS achtergebleven. Ik praat hier alleen voor mezelf, laat dat duidelijk zijn. Maar ik heb heel veel beelden, geluiden, geuren en gevoelens in mijn geheugen opgeslagen. Alles gewichtloos, dat scheelt. En nu de rest van het jaar gebruiken om echt naar een streefgewicht te gaan. Waar was dat verwijsbriefje van mijn huisarts voor de diëtiste ook al weer?

En dit moet ook in Nederland een hit worden. Zal altijd vakantieherinneringen bij mij oproepen!

10 gedachten over “Drie weken naar Amerika en wat kilo’s achterlaten. Het kan.

  1. Wat leuk dat je er zo’n fijne tijd had.Laat de foto’s en het verhaal maar komen.Ook heel goed dat je na vakantie kan zeggen dat je een paar kilo’s verloren hebt

      1. Hoi Paul! Ik wil graag nog eens langskomen! Het is nu even druk met allerlei schrijfopdrachten (kerk en krant) maar zodra ik die op orde heb, ga ik je mailen voor een afspraak!

Zeg iets terug op Vrijspraak

