Ik ben niet zo gek op veranderingen

Wat? Een nieuw WordPress thema voor dit blog? Ja, dat klopt. Het werd wel eens tijd nadat ik jarenlang hetzelfde ontwerp in gebruik had. Ik probeerde wel eens iets anders, maar dan kwam ik toch weer terug bij hetzelfde thema. Saai hè? Tja. Maar nu kies ik voor dit strakke ontwerp en daar blijf ik bij. Denk ik.

Altijd wel iets te melden

Wist je trouwens dat ik VRIJSPRAAK al vijf jaar lang in de lucht houd? Het is zo. Er zijn tijden dat ik er aardig wat aandacht aan besteed, gevolgd door perioden van stilte en rust. Ook wel eens lekker. Zo heb ik in de vakantiemaanden dit blog wat op z’n beloop gelaten (omdat ik stiekem elders een vakantieblog schreef), maar nu de herfst zich aandient komt er meer leven op deze plaats. Ik heb immers altijd wel iets te melden of te tonen.

Nieuwe regering

We hebben straks een nieuwe regering. Ik heb nog even gedacht aan een beschouwend verhaal over de (uitslag van) de verkiezingen, maar daar zie ik van af. Er is al genoeg gezegd. Laat ik in ieder geval melden dat ik heel blij ben met de teruggang van de populisten (het mag nog wel een tandje minder) en de versteviging van de ‘middenpartijen’. Ik houd niet zo van veranderingen, maar in dit geval geloof ik dat we er als land op vooruit zullen gaan. Ondertussen kan het CDA zich herpakken en zich nog eens afvragen of ze wel de juiste persoon als politiek leider hebben gekozen. Sorry, mensen, maar deze man heeft het niet. Of denken jullie daar anders over?

Single moeder

Ik stem ChristenUnie en dit keer heb ik het vakje voor Carola Schouten roodgekleurd. Ze heeft tot dusver een zeer goede indruk gemaakt (politiek talent van het jaar 2011) en praat steeds vaker mee als het om financiële kwesties gaat. Mooi dat deze single moeder in een christelijke partij zo’n rol speelt – mijn steun heeft ze (voor wat het waard is).

Kijk, toch nog een politiek verhaal. Maar daar laat ik het nu even bij. Ik ga voor de verandering eens naar huis en lekker van het weekend genieten.

PS De hond heeft niets te maken met dit bericht. Maar ik vind ‘m zo leuk en hij verdient toch ook wat aandacht.

10 gedachten over “Ik ben niet zo gek op veranderingen

  1. Leuke layout, Paul!🙂
    Ik ben ook erg blij dat de populisten langzaam steun verliezen en ben ook erg benieuwd hoe de formatie nu gaat verlopen. Hopelijk komen ze eindelijk met een kabinet die het wel vier jaar kan uithouden. Mijn stem is uiteindelijk eentje geworden (na heel lang twijfelen en uitgebreid verkiezingsprogramma’s lezen en nog eens doornemen) vanuit mijn hart. Hopelijk krijgen dieren, natuur en milieu in dit kabinet ook de stem die zij verdienen.

    1. Dank je, Louise! Ja, een kabinet dat 4 jaar stabiel blijft zitten – dat alleen al zou ons miljarden onnodige kosten besparen. En dan geen last meer van het gestook van Wilders (die wel graag langs de kant gaat staan roepen en schelden, maar die van het toneel verdwijnt als er knopen doorgehakt moeten worden!) zodat er gesproken kan worden over werkelijke problemen en oplossingen. En dat moeten we doen in Europa, met onze buurlanden. Veel problemen zijn grensoverschrijdend en onze economie is afhankelijk van export en goede relaties. Al met al ben ik wel optimistisch over de mogelijkheden om op basis van deze uitslag een stabiel kabinet te krijgen.

  2. Ik vind het knap hoe je steeds weer een blog weet te schrijven. Ik vind het moeilijk om er regelmatig de tijd voor te nemen. Ideeën genoeg, maar tijd te weinig. Mooi thema, ik wil ook eens een ander thema proberen… Schrijf lekker door, ik lees wel (dat gaat sneller dan zelf schrijven ;-))

    1. Dank je, Mirjam. Schrijven is voor mij een tweede natuur – het kost me niet veel tijd en moeite. Ik ben wel wat stiller geworden op Twitter en ik heb vrijwel nooit tijd om TV te kijken (er is meestal toch geen bal aan…). Veel boeiender om zo interactief bezig te zijn. Uiteindelijk vind ik het vooral leuk om in gesprek te zijn met interessante mensen, om van elkaar te leren en door elkaar geïnspireerd te worden. Ik ben er blij mee dat je hier komt en mijn blogs leest!🙂

      1. Het schrijven van tweets en @replies kosten mij ook niet veel tijd en moeite, maar om een onderwerp goed uit te diepen in een blog – dat kost net iets meer tijd. TV kijken doe ik inderdaad ook niet meer. Blogs lezen vind ik vooral erg interessant – kom je weer op heel andere ideeën!

  3. Het ziet er strak uit🙂. Gefeliciteerd met het eerste lustrum van Vrijspraak. En hartelijk dank voor je volhardendheid. Ik lees graag mee.
    Maar, Paul, geloof je echt dat de teruggang van de CDA compleet op het bordje moet komen van de lijsttrekker? Bij mij vielen ze al tijden geleden af door hun gestuntel rond Mauro. Heeft vast met mijn Godsbeeld te maken… mijn God is een soort linkse radicaal die het opneemt voor vreemdelingen en weduwen en wezen (anno nu de bijstandsmoeder) 🙂. Dat heeft mijn stem deze ronde beïnvloed tot een heel pragmatische: tegen rechts… PvdA was dan het meest effectief. Nu hoop ik dat ze mij niet teleurstellen in het overeind houden van de zorg voor wat zwak is in onze samenleving. Als de voedselbank met het huidige voorzieningenniveau al geen marginaal verschijnsel is, hou ik mijn hart vast wat er gebeurt als er aan de ‘onderkant’ nog verder verschraald wordt. Alsof al die mensen werkelijk niet wìllen werken. En dan de oplopende kosten voor mensen die chronisch ziek zijn, alsof je voor je plezier in een ziekenhuis logeert en je halve leven slijt in de wachtkamer van een dokter. Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen dezelfde kansen krijgt (IQ, scholing, sociale klasse, lichamelijke en/of geestelijke gezondheid) en m.i. zijn we geroepen om voor elkaar te zorgen.

    1. Dank je, Vera – ik schrijf graag en waardeer het zeer als mensen lezen en reageren.
      Nee, Sybrand is de nieuwe stuurman op een schip dat al heel lang water maakt. Het CDA had nooit in zee moeten gaan (ik zit nu eenmaal met deze metafoor in mijn hoofd) met de partij van tante Greet. Maar ik snap gewoon niet hoe een partij in deze tijd een leider naar voren schuift die gewoon van alles heeft behalve uitstraling en ‘inspirerende kracht’. Dan komt hij ook nog met een nogal willekeurig ‘moreel verhaal’ 3.0 op de proppen (Van Agt: ‘Ethisch Reveil’, Balkenende ‘Normen en waarden’) in een tijd dat er wel wat meer verootmoediging uit die hoek zou mogen komen. (‘Ja, we hebben ten onrechte met de PVV-steun geregeerd’ en ‘Ja, we moeten ons bezinnen op ons vreemdelingenbeleid en schamen ons voor de behandeling van Mauro’ …). Ik snap een keuze voor de PvdA maar ben toch bang dat die partij niet doortastend genoeg is als het om het noodzakelijke economische herstel gaat. De VVD wil te hard en te eenzijdig bezuinigen, de PvdA is te snel geneigd om ons weer boven onze stand te laten leven – misschien mogen we blij zijn dat ze door de stemmers tot elkaar veroordeeld zijn. Op zoek naar een nieuw evenwicht!

  4. De ware partij zat er voor mij deze keer niet bij. Volgens het Kieskompas kwam ik op links en een tikje conservatief uit. Volgens mij in voorgaande jaren de plaats van de CU, maar die waren deze ronde een stuk naar rechts opgeschoven. ‘Mijn’ hele kwart was leeg🙂.

    We vieren in ieder geval samen dat de populisten een plaats in de marge hebben veroverd. Iemand kan goede dingen zeggen (dat betwist ik trouwens bij een groot aantal uitspraken van onze populisten ook🙂 ) maar het gebrek aan respect voor de ander vind ik tenenkrommend.

    De PvdA zal hopelijk een remmende werking hebben op de neiging van de VVD om eenzijdig het grootste deel van de lasten te kiepen op de zwakste schouders (iedereen die werkt 1000 euro uit de belastingpot cadeau :S). En de VVD zal er op aandringen dat het huishoudboekje toch op orde blijft.

    Ik blijf maar geduldig bidden ‘Uw wil geschiede, gelijk in de hemel als ook op de aarde’🙂.

Zeg iets terug op Vrijspraak

