Alanis Morissette’s Havoc and Bright Lights – music that grows on you…

Soms stuit je op een album dat beter wordt, telkens als je er naar luistert. In het Engels is daar een mooie uitdrukking voor: Music that grows on you. Dat is wat mij betreft ook het geval met Havoc and Bright Lights, het langverwachte nieuwe album van Alanis Morissette. Ik pluk er nu even één song uit, met lyrics die niet direct te doorgronden zijn – en dat vind ik ook altijd mooi.. Ik was destijds, bij het verschijnen van het sensationele album Jagged Little Pill, al ‘verkocht’ – ook een tijdloos mooi album met breekbare, eerlijke songs waarin wat mij betreft vooral veel woede en pijn doorklinkt. Morissette is haar scherpe kantjes niet kwijtgeraakt, maar ik vind dit album een mooie mix van muziek en emoties. Regelmatig luister ik naar die CD, maar tijdens onze vakantie in de VS hoorde ik Allanis’ nieuwe song Guardian vaak voorbij komen op de radio. Daarna was het een kwestie van tijd… afwachten tot de nieuwe CD beschikbaar was. Lees de lyrics en luister naar ‘Till you’… 

ALANIS MORISSETTE – TIL YOU

I’ve been wasting time
Clawing my way to you
Taking no prisoners with my romantic crimes
I’ve been holding on imagining glimpses of you
Holding my breath while you come down the pike

Spinning my wheels round
I’m here, dodging bullets til you
Ear to the ground
I’m dodging bullets til you

I’ve been taking notes
Nursing the thought of you
Research and deliver cuz I’m biding my time
I’ve been holding on this magnet that calls to you
Entertaining myself with these consolation prizes

Spinning my wheels round
I’m here, dodging bullets til you
Ear to the ground
I’m dodging bullets til you

They’ve become too fond
But mere place holders to you
They fill the stance card
As you form in my mind

Spinning my wheels round
I’m here, dodging bullets til you
Ear to the ground
I’m here, dodging bullets til you

Til you

Released August 28, 2012
Label Collective Sounds
Producer Guy Sigsworth, Joe Chiccarelli

2 gedachten over “Alanis Morissette’s Havoc and Bright Lights – music that grows on you…

Zeg iets terug op Vrijspraak

