Twee Lonnekes om in te lijsten

Onlangs las ik over twee vriendinnen, beiden luisterend naar de naam “Lonneke” – geloof het of niet – die een paar maanden terug hun haar kort hebben laten knippen om er pruiken van te laten maken voor meiden die behandeld worden tegen kanker. Een van de Lonnekes liet weten dat ze wel even moest huilen toen haar vlecht afgeknipt werd, en toen ik dat in het Meerkerknieuws las moest ik ook even slikken  (maar ja, ik ben nu eenmaal een sentimenteel type).

Later kwamen deze dames bij me in gedachten toen ik zat te piekeren over de fotografie-uitdaging die ik via Facebook van vriend en fotograaf Marcello Geerts had ontvangen. Het was de bedoeling om in de maand oktober een groep te fotograferen van mensen die iets gemeenschappelijk hadden, maar dan zo in beeld gebracht dat ook hun individualiteit uit de verf zou komen (mijn eigen interpretatie van de opdracht… (Het gaat hierbij niet om een wedstrijd, maar het is gewoon een uitdaging om jezelf verder te bekwamen in fotografie).

Ik maakte de foto’s met behulp van een visagiste, Adinda Verhoeff, die vakkundig (en gezellig) werd bijgestaan door Jolanda Kromhout (collega bij Ark Media) en mijn lieve dochter Pascalle die voor decor en catering gezorgd heeft. De foto’s heb ik in de hal en bij de trap van ons kantoor gemaakt, met behulp van een set daglichtlampen (softbox) van het merk Falcon Eyes. Ik heb mijn Nikon D3000 gebruikt met een Tamron 18-270mm lens. De foto’s zijn gemaakt op de automatische stand zonder flits en voor de nabewerking heb ik gebruik gemaakt van Photoshop Elements 10 en Snapseed. Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten. In ieder geval was dit heel leuk om te doen en ik ben blij dat de Lonnekes een leuke avond hadden, net als wij allemaal. Deze fotoshoot is ook bedoeld als blijk van waardering voor Lonneke en Lonneke: prachtmeiden met een goed hart. Meer foto’s op mijn Facebook pagina en ik hoop later deze week nog wat op mijn eigen fotosite te plaatsen.

4 gedachten over “Twee Lonnekes om in te lijsten

Zeg iets terug op Vrijspraak

