Wat moet ik hier nu van denken, Partij van de Arbeid?

Volkskrant: U hebt zitten kwartetten met het lot van de allerarmsten, klonk het verwijt deze week in de Kamer.

Diederik Samsom: ‘Nee. Ik weet wat ik heb gedaan. Weet u wat cynisch is? Mijn mailbox zit vol mails van boze mensen en vaak terecht. Maar over ontwikkelingssamenwerking: nul.’

Volkskrant: De eigen portemonnee is kennelijk belangrijker…

Diederik Samsom: ‘Daar word ik verdrietig van. Meer dan dat het mij oplucht. Kennelijk zien mensen de waarde niet in. Misschien is onze taak wel er de komende jaren voor te zorgen dat die mailbox de volgende keer wél volloopt, als er ooit nog een keer op bezuinigd zou worden.’

Mijn reactie: weet u wat cynisch is? De allerarmsten kunnen geen e-mail sturen. Ze kunnen niet stemmen. Volgende keer, als er ooit nog een keer bezuinigd zou worden, zullen ze opnieuw stil blijven. Het zijn politieke leiders die deze harde keuzes maken en ik wil best geloven dat dit niet gemakkelijk is. Politici moeten zich niet alleen laten bijsturen door boze e-mails van verontruste kiezers, maar door hun visie, hart en geweten.

Naar aanleiding van een interview in de Volkskrant van vandaag.

3 gedachten over “Wat moet ik hier nu van denken, Partij van de Arbeid?

  1. Ben toch wel benieuwd waarom de allerarmsten niet kunnen stemmen.
    Bij wijze van spreken op elke straathoek een stemhokje.

    1. Het gaat over bezuinigingen op Ontwikkelingssamenwerking. Zet op elke straathoek in Afrika en Azië een stemhokje, het zal de PvdA geen zetels opleveren. Of kosten. Dat je als sociaal democratisch politicus in goed overleg met de VVD 1.000.000.000 euro wegstreept uit het budget van Ontwikkelingssamenwerking en dan ‘verdrietig bent’ dat niemand daar boze e-mails over schrijft… ik ben op mijn beurt dan weer heel benieuwd hoe dat precies zit.

Zeg iets terug op Vrijspraak

