Alles begrijpen is saai

je moet niet alles willen wetenIk ben naar Vlieland gegaan om een paar dagen alleen te zijn. Maar de eerste dag – koud en zonnig – bracht ik wandelend door in goed gezelschap. Marjelle mocht dwars door het beeld lopen, omdat het beeld daar alleen maar mooier van werd. Ik ga het niet allemaal uitleggen, maar het heeft iets met mijn Strandwandelingen-boek te maken. Nou vooruit, alleen dit dan: ik wil bij de onmetelijke zee, de hoge lucht en het brede strand de menselijke maat niet uit het oog verliezen. Marjelle heeft me daar mooi mee geholpen. En nu moet ik het verder zelf doen. Deo Juvante. En alsof mooi poseren niet genoeg was, werd ik terloops ook getrakteerd op uitspraken die nog steeds in mijn hoofd rondzingen. ‘Je moet stil staan bij de dood om te kunnen leven’. Ik geef maar even een voorbeeld. Bedankt, Marjelle!

2 gedachten over “Alles begrijpen is saai

Zeg iets terug op Vrijspraak

