Virtual Island Hopping – ik heb er weer zin in. Ga mee naar Isla Guadalupe!

Isla GuadalupeIn 2007 en in de jaren daarvoor hield ik een blog bij in het Engels. Sinds ik met Vrijspraak ben begonnen, heb ik dit blog wel laten staan maar niet meer bijgehouden. Het is voor mij een soort album met herinneringen waar ik zo af en toe nog eens doorheen kan scrollen. Zo maakte ik in die tijd een serie ‘portretten’ van eilanden die ik totaal niet kende (soms had ik zelfs nog nooit van die eilanden gehoord). Ik markeerde deze serie blogs met de tag ‘virtual island hopping‘. Als je op de link klikt kun je heel wat ontdekken, lezen en genieten.

We gaan weer op reis

Omdat ik via Google Earth onlangs op een avond weer wat aan ‘virtual island hopping’ heb gedaan, belandde ik op een paar mij onbekende eilanden. Het zijn plaatsen waar ik zo goed als zeker nooit zal komen, maar die door de techniek van vandaag met Google Earth en door het bezoeken van een paar websites toch vrij grondig bekeken kunnen worden. Genieten op afstand! Andere mensen vinden het leuk om tv te kijken, ik heb dus deze aangename afwijking. En daarom vandaag deze aankondiging: ik ga weer wat aan virtueel eiland hoppen doen, maar dan in het Nederlands en hier op Vrijspraak.

Wiki plaatje Isla GuadalupeIsla Guadalupe

En het eerste eiland waar ik virtueel naartoe ga heet Isla Guadalupe. Het ligt voor de kust van Mexico en er wonen (volgens een telling uit 2008) zo’n 150 mensen. Dat wil zeggen, volgens de Engelstalige Wikipedia, want de Nederlandse pagina stelt dat er maar 28 mensen wonen (zie plaatje rechts). Nu is het zeer de vraag of het me lukt, maar een deel van het plezier is dat ik ga proberen contact met iemand te krijgen die op dit eiland woont of er ooit geweest is. Ik wil van een ooggetuige, een bezoeker (een bewoner zal in dit geval zeer waarschijnlijk niet lukken!) horen hoe het op het eiland is en wat zijn of haar ervaringen daar waren. Lijkt het je leuk? Blijf dan dit blog volgen. Ik zal de categorie Virtual Island Hopping ook op dit blog aanmaken, dan kun je de serie selecteren en lezen als er meer informatie komt. Want ik ga natuurlijk ook gewoon door met bloggen over andere onderwerpen. Stay tuned!

2 gedachten over “Virtual Island Hopping – ik heb er weer zin in. Ga mee naar Isla Guadalupe!

Zeg iets terug op Vrijspraak

