Ik krijg het niet over mijn lippen

PassionDSC_2337ik krijg het niet over mijn lippen

luister zwijgend naar het koor
kruisig hem
roept men gehoorzaam

en ik loop met tranen door

had ik ook stom toegekeken
zelfs geen teken van protest
was ik hopeloos en volgzaam

even willoos als de rest

nog weet ik niet wat te zeggen
wat te schreeuwen of te wensen
kruisig hem in mijn belang

een van de verloren mensen

2 gedachten over “Ik krijg het niet over mijn lippen

  1. heb jij dan niet
    de spijkers geslagen
    in zijn verwonde lichaam
    je zonden gepijnigd
    aan zijn verdriet
    en gehangen
    aan dat dode hout
    je leven los
    gelaten
    gelegd
    aan zijn voeten

    heb jij dan niet
    zijn Geest
    ontvangen
    toen Hij
    de laatste adem
    uitblies

    durf jij
    dan niet mee
    de nacht in
    van het leven
    wachtend op
    en hardnekkig
    biddend om
    eeuwig licht

Zeg iets terug op Vrijspraak

