Ik ben er weer

aCSC_4648En ik ben ook niet van de planeet af geweest, alleen zat ik een paar weken op een ander stukje van moeder aarde. IJsland, om precies te zijn! Degenen die mij via Facebook volgen weten vrij precies wat ik allemaal gedaan en gezien heb. Samen met mijn zoon Robin (21) heb ik drie weken lang in een kleine, gehuurde, felrode Hyundai over asfalt en dirt roads gereden. We hebben een fantastische tijd gehad en we zijn veilig en enthousiast teruggekomen. Omdat je niet al te uitbundig via internet moet rondbazuinen dat je een paar weken niet thuis bent (al was ons huis nauwelijks onbewoond), heb ik hier op Vrijspraak even een vakantie gehouden. Ondertussen heb ik wel een online reisdagboek bijgehouden en dat kun je – als je dat leuk vindt – hier bekijken / lezen.

‘Ik ben er weer’. Dat geldt ook voor mijn werk. Maandagavond kwamen we aan op Schiphol, dinsdag zat ik in de loop van de dag weer in mijn kantoor te Amsterdam. Met goede zin en frisse moed en met collega’s die ook bijna allemaal weer in de startblokken staan.

aDSC_2232

Voor mijn vakantie heb ik veel werkdingen gedaan die ‘nog  eens moesten gebeuren’ en dat ben ik deze week feitelijk opnieuw aan het doen. Spontaan toegezonden teksten bekijken, mail beantwoorden en me op de hoogte laten brengen van alle lopende zaken. Aan toekomstplannen en mooie ideeën geen gebrek, het is altijd een kwestie van prioriteiten stellen en de dagen zo efficiënt mogelijk benutten. Vandaag een lees- en doedag thuis. Dit korte berichtje op mijn blog hoort daar ook bij, want ik stel prijs op alle contacten en Vrijspraak blijft een belangrijke uitlaatklep en communicatiekanaal voor mij. Voor foto’s heb ik dan weer dit stukje cyberspace geannexeerd. Daar komen de komende tijden ook veel foto’s bij – stay tuned.

Paul AbspoelHoop dat het met jou, trouwe of toevallige bloglezer, ook goed gaat. Laat gerust van je horen in de comments of via sociale media en email. We genieten hopelijk nog even allemaal van een fijne nazomer. En ik werk met erg veel plezier ’s avonds aan mijn foto’s uit IJsland. Rustig nagenieten, terwijl op andere plaatsen deze mooie planeet in brand staat. En dan niet zo onschuldig en natuurlijk als op de foto hierboven. Met weerzin en walging lees ik wat mensen elkaar aandoen in landen als Syrië en Egypte. Bij alle vakantieplezier verlies ik deze bittere realiteit niet uit ogen. God have mercy on us.

Zeg iets terug op Vrijspraak

