Strand, storm en Bible-Fit > Gastblog Marike de Reuver

foto 2Het stormt aan het strand. Heerlijk. Mijn favoriete seizoen is weer begonnen. Vorige week zat ik hier nog met een kop koffie in de zon. Nu staat op diezelfde plek een vrachtauto met een oplegger vol containers. Het is ieder voor- en najaar weer een fascinerend gezicht om te zien hoe die containers de ingrediënten van een compleet strandpaviljoen bevatten. Het is heerlijk als ze uitgeladen worden: een voorjaarsbelofte voor veel mooie zonsondergangen na warme zomerdagen aan het strand. Het is ook heerlijk als ze weer ingeladen worden. Het strand is dan weer van ‘ons’, zeggen wij Hagenaars.

fotoDe storm van vandaag laat zien dat de paviljoens niet veel langer op het strand hadden moeten blijven. De branding is ruig en prachtig. Zelf ben ik binnen korte tijd flink doorgewaaid en steenkoud. Heerlijk. Wat houd ik van storm en strand.

Thuisgekomen en warm geworden, zoek ik in m’n nieuwe app Bible-Fit, het thema ‘herfst’ op. De app is nu nog Engelstalig en ik vind ‘New life’ wat voor de lente kan doorgaan. ‘Vacation’ verbeeldt voor mij de zomer maar ‘Autumn’ zit er niet in. Dat vind ik leuk want nu kan ik dit thema zelf toevoegen. Ik kies een meegeleverde icon bij mijn thema en nu nog een bijbelvers of -verhaal toevoegen.

Dat moet voor mij over ‘storm’ gaan en via de zoekfunctie in de integrale bijbeltekst vind ik 34 hits. Het boeiende vind ik dat je zo gemakkelijk bekende én onbekende bijbelgedeelten vindt bij een zoekwoord. Ook nu weer. Ik lees over Job die als storm tekeer gaat over het onrecht dat hem is aangedaan. Bewaart God de ellende soms voor zijn kinderen? (Job 21 vers 17-19).

foto 2Hoe zelden dooft de lamp van wie kwaad doet?
Treft hem ooit de rampspoed
die God de mensen in zijn woede toebedeelt?
Wordt hij weggeblazen als kaf in de wind?
Wordt hij meegerukt als dorre aren in de storm?
Of bewaart God de ellende voor zijn kinderen?
Laat hij het aan hém vergelden, zodat hij het zelf voelt!
(Voor dit Nederlandse blog heb ik de tekst uit de NBV genomen)

Als je de uitkomst van het boek Job niet weet, dan houd je toch je adem in. Wie durft er zo tegen God tekeer te gaan? Daar wil ik nog wel eens verder over nadenken en het gedeelte nog eens verder lezen. Ik sla de verzen op bij mijn thema ‘Herfst’ en stuur ‘m via Twitter de wereld in.

Bible-Fit biedt meer, maar dat kun je zelf ontdekken door de app gratis te downloaden in de
App Store. Nu nog alleen voor iOS en daarvoor eind dit jaar ook in het Nederlands beschikbaar. Volgend jaar volgt de Android-versie.

Like de Facebookpagina, blijf op de hoogte van alle (internationale) ontwikkelingen rond
Bible-Fit en deel je ervaringen met deze unieke bijbelapp.
Bible-Fit is ontwikkeld door Ark Mission.
www.bible-fit.nl
www.arkmission.nl

Marike de Reuver

Zeg iets terug op Vrijspraak

