Vuurkerktoren in Westkappele – het hoge licht

aDSC_4550 Westkapelle light house on church tower smallVorig weekend was ik met mijn broer Frank in Zeeland. Leuk om samen een paar dagen op te trekken en langs dat prachtige strand van Renesse te lopen. Ik heb (uiteraard) veel foto’s gemaakt. Op de weg terug naar huis stopten we even bij Westkapelle om deze bijzondere toren vast te leggen. Een vuurtoren die gebouwd is op een oudere kerktoren. Bij eerste aanblik is het een merkwaardig gezicht, maar als ik er over nadenk is het qua symboliek wel mooi. De kerk als lichtbaken.

Ik heb even opgezocht wat het verhaal achter deze vurige kerktoren is. Ja, vuur heeft een rol gespeeld… de oude Sint Willibrorduskerk werd in de 18e eeuw al verwoest door brand. In de 19e eeuw werd de vuurtoren bovenop het restant geplaatst en nu staat dit bekend als ‘het hoge licht’.

2 gedachten over “Vuurkerktoren in Westkappele – het hoge licht

Zeg iets terug op Vrijspraak

