Naar het Licht

imagemam, je wandelt naar het licht
en wij wandelen mee
misschien dat wij er bijna zijn
ik heb nog geen idee
wat wacht achter die laatste hoek
natuurlijk, ik geloof
dat het een plaats vol liefde is
hij heeft het zelf beloofd

een huis vol kamers staat al klaar
maar niets zit nog op slot
ik zie een deur wijd open staan
daar klopt het hart van God
voor jou, voor mij, voor iedereen
dat hart, oneindig groot,
verzamelt kinderen om zich heen
je leeft, je bent niet dood

Coby Abspoel-Hildering (7 februari 1929 – 2 oktober 2014) – nu thuis bij haar Vader 

“Wees niet ongerust, maar vertrouw op God en op mij. In het huis van mijn Vader zijn veel kamers; zou ik anders gezegd hebben dat ik een plaats voor jullie gereed zal maken?”
(Jezus in Johannes 14:1-2)

8 gedachten over “Naar het Licht

  1. Mooi gedicht, Paul. Anker, hoop en doel. Dat jullie je troost in deze zekerheid mogen houden! Ik link op mijn blog even naar dit gedicht, vanwege het licht dat hier kiert….

  2. Veel dank voor dit opbouwende gedicht. Juist vandaag, nu er (weer) ’n familielid is overleden of liever: overgegaan naar het Vaderhuis- inderdaad: met vele woningen.
    Maar tijdelijk, in afwachting van de Grote Dag waarop ALLES nieuw wordt …

  3. Mooi Paul, ik heb je gedicht laten zien aan mijn schoonmoeder, zij is ernstig ziek en liet me weten dat ze het ook heel mooi vindt! Dat we haar en elkaar weer mogen zien is mijn vurige wens!

  4. gecondoleerd kerel, maar een werkelijk schitterend gedicht. Dit hoor je niet vaak, alhoewel wij er toch vele hebben gehoord, echt mooi, sterkte, dikke kus, ook van Karin natuurlijk

Zeg iets terug op Vrijspraak

