De liefde is sterker dan de dood

pinkrosesVandaag hebben we een dankdienst gehouden voor het leven van mijn moeder, Coby Abspoel-Hildering (07.02.1929 – 02.10.2014). Wij hebben daarna haar lichaam in het graf gelegd waar we in 2005 ook het lichaam van mijn vader aan de aarde hebben toevertrouwd. Ik mocht in de dankdienst spreken en heb dat gedaan namens de hele familie. En die familie is groot. En de kring van andere verwanten, vrienden en bekenden is nog groter. Wat mooi om je zo omringd te voelen door liefde en meeleven. Dat heeft ons ongelofelijk goed gedaan, al is het nog steeds moeilijk om het gemis te aanvaarden. We hebben een sterk geloof in een leven voorbij de laatste grens. We vertrouwen erop dat de Liefde sterker is dan de dood. In de toespraak kun je zien hoe we dat beleven en het is ons verlangen dat ook andere mensen troost zullen vinden bij deze gedachten. De link opent een PDF. de-liefde-is-sterker-dan-de-dood

foto (3)

5 gedachten over “De liefde is sterker dan de dood

  1. Respect dat je dat kon.Bij de dood van mijn moeder heb ik alles opgenomen en laten afspelen op de begrafenis.Ik was overmand door verdriet en niet sterk genoeg om het life te lezen

  2. Innige deelneming !
    Ik ben ook mijn Vader en Moeder en 2 zussen kwijt. Ik weet wat het is iemand te moeten missen. Maar daarnaast is de ZEKERHEiD er, dat er aan de ANDERE KANT een LiEFDEVOLLE VADER is Dienst op ons wacht.
    Een hele TROOST !

  3. Ik ben trots op je, broer. Op de rust waarmee je daar stond en op wat je zei. “De dood is niet mooi, pappa.” zei Annick, die samen met jou, met Ida en met Pascalle de laatste uren in dit leven meemaakte van mamma/oma. En zo is het. De dood is niet mooi. De dood hoort niet bij het Leven. De dood is wel sterk, dat hebben we opnieuw ervaren. Maar de Liefde is sterker en ook dat ervaren we steeds opnieuw.

  4. Vrijspraak is er indien een aangeklaagde/verdachte het NIET heeft gedaan. Er is daarentegen GRATIE indien iemand het wel heeft gedaan, maar begenadigd wordt.

Zeg iets terug op Vrijspraak

