De volgende uitdaging > Lisa Boers

[Gastblog Gerlies van de Ridder]

LisaBoers-2In het boek Hier komt de titel trekt Michelle de vergelijking tussen sporten en het leven van een christen. Ik spreek met één van topsporters uit het boek: Lisa Boers. Lisa is 21 jaar, zesvoudig Nederlands kampioen zwemmen, daarna Nederlands kampioen boksen en momenteel is zij al vijf jaar fitnessinstructrice.

Goud
Lisa gaat voor goud. Twee jaar geleden rondde zij haar opleiding MBO Sport & Bewegen af waar zij ook Uitblinker van het jaar is geworden. ‘Nu de grote titels alweer ver achter mij liggen is het moeilijk om iets nieuws te vinden. Ik merk dat ik meer rust nodig heb dan vroeger en heb dit jaar ook meer te maken met blessures,’ vertelt Lisa die zeer gemotiveerd blijft.
‘Het is voor mij altijd een kick geweest om te winnen. Hoe zou het zijn om nóg een keer Nederlands kampioen te worden? Deze gedachte blijft de rest van mijn leven bij mij.’ Vorig jaar heeft zij ook meegedaan aan een fitnesswedstrijd waarvoor ze op streng dieet is geweest en hard moest trainen. ‘Ik heb als doel om Les Mills Nationaal Trainer te worden.’

Mijn leven
‘Voor het Nederlands team zwemmen en boksen trainde ik iedere dag. Dat is nu nog steeds zo,’ vertelt de bezige bij Lisa. ‘Ik werk in de fitness, geef groepslessen en sport zelf in mijn vrije uurtjes. Iedere dag probeer ik zo gezond mogelijk te eten. Sport is mijn leven.’
Tegenslagen blijven ook voor Lisa lastig. ‘Zware blessures die zelf chronisch zijn geworden vind ik vaak moeilijk te accepteren. Luisteren naar je lichaam is voor mij het moeilijkste wat er bestaat. Pijn inschatten gaat bijna niet.’ Toch ziet zij altijd licht aan het einde van de tunnel. ‘Dit motiveert mij om weer door te gaan en sterker terug te komen dan ooit.’

LisaBoers-1‘Hier komt de titel’
Afwisseling in het geloofsleven kan goed zijn. Niet alleen Bijbel lezen, maar ook liederen luisteren, actief zijn in de gemeente en lezen van christelijke boeken. Afwisseling in je geloofsleven kan je relatie met God verdiepen. Michelle Franssen maakt in haar boek Hier komt de titel de vergelijking met sport en het geloofsleven.
Ik vraag Lisa wat zij van het boek vindt: ‘Ik ken Michelle al een aantal jaar, zij interviewde me na zwem- en bokstitels, daarna zijn wij vriendinnen geworden. Dat zij mij vroeg voor haar boek was natuurlijk een eer! Zij kent mij al erg goed, maar toch had ik nog een hoop te vertellen.’

Haar omgeving reageerde ook erg positief op het sportboek. ‘De foto’s maken vond ik hartstikke gaaf. Verder is het boek ook heel mooi met verhalen van andere topsporters. Iedereen heeft zijn of haar eigen verhaal over de weg naar de top. Uiteindelijk gaan we allemaal voor hetzelfde doel. En dat is: de beste zijn!’

En jij? Zoek jij ook wel eens de afwisseling in je geloofsleven?

Eerder geplaatste gastblogs van Gerlies: zie de links hieronder.

Een gedachte over “De volgende uitdaging > Lisa Boers

Zeg iets terug op Vrijspraak

