Veel plezier en pas goed op jezelf…

Zojuist mijn jongste dochter uitgezwaaid. Ze is nu met moeder en fiets onderweg naar Heidebeek, Heerde, van Jeugd met een Opdracht. Ze volgt het spoor van haar grote zus, die is ook zo’n tussenjaar gaan doen na het VWO – compleet met outreach – een reis naar een (ver) buitenland om daar je geloof in praktijk te brengen op plaatsen waar mensen minder bevoorrecht zijn dan wij hier. En ik ben heel trots op onze meiden, zoals ik trots ben op onze zoon daarboven die bijna klaar is met zijn studie in Delft maar dat vanuit huis is blijven doen. Maar ja, dames van 18 zijn geen meisjes meer en ze gaan hun eigen weg. En zo hoort het natuurlijk. Maar het is wel zo’n ‘momentje’… Dus ik zwaai haar zojuist uit, nadat ik met wat moeite haar mooie fiets in de auto gepuzzeld heb. Ik ben ziek thuis, kan dus niet mee. ‘Veel plezier en pas goed op jezelf’, zeg je dan bij het afscheid. En natuurlijk heb ik voor haar gebeden en dat zal ik ook zeker blijven doen. Want vaders kunnen wel zeggen dat kinderen op zichzelf moeten passen – en dat doen ze ook – maar ik ben blij dat ik niet haar enige vader ben. Ik weet nu uit ervaring dat het went, maar loslaten is nog steeds niet gemakkelijk.
Mi hija vaya con Dios.

2 gedachten over “Veel plezier en pas goed op jezelf…

Zeg iets terug op Vrijspraak

