Opgewekte bloggers – doe mee!

101_1449Heerlijk die lentezon! Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo uitgekeken heb naar de eerste tekenen van het voorjaar. Zou het door de crisis komen? Dat kan haast niet, want ik mag helemaal niet klagen. Ik heb gewoon zin in zon en in leven dat vol passie te voorschijn knalt.

En straks wordt het Pasen – dat vind ik ook altijd een mooi feest. Voor mij – en voor veel anderen – zijn de weken voor Pasen een tijd van bezinning. Ik denk na over mijn leven, over de pijn in de wereld en over de gebrokenheid in mij en rondom mij. Ik heb oog voor schoonheid, maar ik kan de lelijke kanten van het bestaan niet ontkennen – wil dat ook niet!

Ik geloof in Jezus. Als je dit blog langer volgt of mij persoonlijk kent, vertel ik je niets nieuws. In Jezus komen schoonheid en lijden samen. In hem botsen hemel en aarde. Waar hij hing ging er een kruis door mijn rekening en schreeuwde de mensenzoon hoogstpersoonlijk onze godverlatenheid uit. Letterlijk ten hemel schreiend. Kennelijk laat het lijden God niet ongemoeid. 

Wij kunnen erop terugkijken, als je er geloof aan hecht – zoals ik dat doe. Maar ik wil het in mijn hart opnieuw beleven – in de lijdenstijd voor Pasen en op de vroege ochtend waarop niet alleen de zon, maar ook de Zoon stralend tevoorschijn kwam. Ik leef uit hoop en verlangen. Ik geloof in de toekomst omdat God daar al is.

Het zou mooi zijn als medegelovigen onderstaande foto willen gebruiken als een statement. Zet deze foto op 1e Paasdag online op je blog en laat de mensen weten waar jij je hoop op baseert. Doe dit in een vorm die bij jou past – wees creatief! Dit jaar is Hosea 6:2 een vers dat mij bijzonder aanspreekt. Ik zal bij deze tekst een gedicht schrijven en op 1e Paasdag staat dat gedicht bij deze foto online. Doe je mee? Nodig op je eigen blog ook andere bloggers uit om mee te doen aan deze collectieve Paasblog en vergeet niet naar elkaar te linken. In de comments van deze post kun je laten weten dat je meedoet – alvast bedankt. Klik op de foto voor een grote weergave en klik daarna nog eens als je het maximale formaat wilt. Opslaan kan via de rechter muisknop (maar dat wist je natuurlijk al).

101_1512

22 gedachten over “Opgewekte bloggers – doe mee!

  1. Ook ik doe mee Paul. Mooi initiatief. Betekenisvolle tijd gewenst! Ik woonde een aantal jaren in Midden-Amerika, daar is de Heilige Week (Semana Santa), voorafgaand aan Pasen heel belangrijk.

  2. Hoi Paul,
    ja, na gister je life de hand gedrukt te hebben kan ik je niet meer weigeren… Ik bewonder de foto, en wil wel iets met Pasen, gedicht en meditatief enzo. Ik doe mee vanaf mijn blog!

  3. Inmiddels heb ik enkele gedichten “gebaard” in een zesluik dat deze (stille) week in ontwikkeling is. Met behulp van deze boeiende foto van jou en geïnspireerd door de denkerij, lezerij en luisterij naar en over deze stille week uitlopend in Goede Vrijdag en Pasen.
    Je vindt de gedichten hier:(1) (2) (3) (4) en (5) . Deze -wel genoemde – vijfde plaats ik donderdagavond en de zesde volgt als de steen is verschoven…

    1. Ik zal nog wel wat tweeten… al wil ik niet dat mensen het gevoel krijgen dat ze aan dit initiatief mee moeten doen. Ik hoop gewoon dat een overwinningslied over Jezus gaat rondzingen op Paasmorgen in ons stukje van blogosphere en daarom neem ik dit initiatief. Je kunt overigens ook alvast een blogpost voorbereiden en in de wacht zetten voor publicatie (schedule) – wist je dat al?

  4. Sorry, ook ik lijk me niet strikt aan de regels te hebben gehouden, maar goed: Sunday’s on the Way en ik heb anderen via Twitter uitgenodigd ook mee te doen. Hopelijk is het een stimulans. Maar het is een geweldig initiatief. Fijne Paasdagen Paul!

  5. Dag Paul,

    Ik heb me niet helemaal aan de regels gehouden en alvast iets geplaatst – het is nooit te vroeg voor Pasen!

    Erica

  6. Pingback: bak een eitje

Zeg iets terug op Vrijspraak