Wees niet bang… collectief bloggen voor Kerst

Zacharias schrok hevig bij het zien van de engel en hij werd door angst overvallen. Maar de engel zei tegen hem: ‘Wees niet bang, Zacharias, je gebed is verhoord: je vrouw Elisabet zal je een zoon baren, en je moet hem Johannes noemen. Vreugde en blijdschap zullen je ten deel vallen, en velen zullen zich over zijn geboorte verheugen.’ Lucas 1:12-14

Via Twitter heb ik bloggers opgeroepen om 25 december een blog online te zetten over het thema WEES NIET BANG. Deze woorden komen heel vaak in de Bijbel voor – bijvoorbeeld in de tekst die ik hierboven heb geciteerd en die ik vanmorgen in een preek hoorde in de Meerkerk.

Ik hoop dat er een aantal bloggers zijn die dit thema oppikken om bloglezers moed te geven. Er zijn veel dingen in het leven waar je bezorgd over kunt zijn – en angst is niet altijd verkeerd. Toch is het belangrijk om moedig te zijn en uit vertrouwen te leven. Daar zal ik zelf ook over bloggen. Doe je mee? Je kunt deze afbeelding gebruiken bij je eigen blogpost. Laat het me weten als je meedoet!

8 gedachten over “Wees niet bang… collectief bloggen voor Kerst

  1. Hoi Paul, Ik zal eens zien of er wat gaat bruisen voor de 25e! Ik kan me in ieder geval zeer vinden in de opzet om de lezers “moed” te boodschappen. Een hart onder de riem, en daarbij: niet het moeten, maar het ontmoeten in bemoediging!

    Groet, gij (gr)ootmoedige! (…..)

  2. Hoi Paul,

    Nu moet ik bekennen dat het niet mijn grootste talent is om een mooie blog op “papier” te krijgen..
    Ondanks dat zit ik ondertussen al wel een klein beetje te brainstormen.. 😉
    Vind het sowieso een mooi thema. (wees niet bang)

Zeg iets terug op Vrijspraak