Kopzorgen?

Gisteren meldde ik hier dat ik geen foto had gemaakt van de vogel die in Cochem op mijn hoofd kwam zitten. Maar Marc Meijer liet me direct weten dat hij dat dus wél gedaan had. Hierbij het bewijs!

“Je kunt er niets aan doen dat er vogels boven je hoofd vliegen, maar je kunt wel voorkomen dat ze er een nestje op gaan bouwen”. Ik weet niet meer wie deze levenswijsheid ooit bedacht heeft, maar ik heb de uitspraak gehoord en onthouden. Het ging geloof ik over verleidingen en sombere gedachten, over dingen die op je afkomen en die je geen blijvende woonruimte moet aanbieden. Denk daarbij ook aan kopzorgen: je kunt niet voorkomen dat zorgen en problemen op je afkomen – je kunt er zelfs even een landingsplaats voor zijn – maar daarna moeten ze liefst wel zo gauw mogelijk weer vertrekken!

5 gedachten over “Kopzorgen?

  1. Ik denk dat je de spijker op zn kop drukt met dit blog. Een van de kortere die je schreef maar met zeer verstrekkende gevolgen. Iedereen worstelt namelijk met deze uitspraak/vraag. Ik persoonlijk moet het antwoord schuldig blijven, maar hoop op een aantal reacties die samen een ” tool” kunnen vormen. Dank.

  2. Het was Corrie ten Boom in al haar wijsheid. Cochem. Mooie plaats aan de Moezel. Prachtig kasteel met betonnen steunberen in de zandstenen (?) rotsen; met Europese subsidie meen ik. Was er vorig jaat, maar die roofvogelshow heb ik gemist. Leuke vakantie gehad Paul?

    1. Ja, prima vakantie. Lekker tot rust gekomen en ook nog wat plaatjes kunnen schieten. Er volgt nog het een en ander – inmiddels ben ik ook gewoon weer aan de slag!

  3. Opmerkelijke foto,zo krijg je er geen 2.
    ik geloof ook best dat het boeiend was..en kopzorgen aanpakken en opbergen zo gauw mogelijk voor je er hoofdpijn van krijgt

Zeg iets terug op Vrijspraak

