Buurland Meet-Up Antwerpen – een dag die ons bijblijft!

Gisteren is in mijn geheugen weggeschreven als een overgetelijke dag! Na veel heen-en-weer getwitter is het er dan eindelijk van gekomen: onze Meet-Up / Tweet-Up in het land van de Zuiderburen, in de schone Scheldestad Antwerpen.

Onze Vlaamse vriend Rob Allaert, also known as @Instantypo, had een mooi programma samengesteld van Starbucks naar Begijnhof en via de Ierse pub naar de Roomskatholieke kerk om gepast te eindigen met een stoofpot in het Elfde Gebod. Veel interessante gesprekken en nadere kennismakingen, een praktische uitwerking van mijn voornemen om mensen uit verschillende kerken en richtingen bijeen te brengen. In deze 40-dagentijd, door mij beleefd vanuit het thema Heel het Lichaam, was dit een bemoedigende dag. We hebben allerlei verschillen besproken en opvattingen aan elkaar uitgelegd. Met wederzijds respect en een overdosis humor.

Rob heeft een aantal foto’s hier staan – daar zal ik ook wat foto’s uploaden als het lukt… Zelf heb ik een galerij hieronder geplaatst. Geniet even mee!… Klik op de foto’s voor grotere weergave!

Volgende keer hoop ik een dergelijke bijeenkomst te organiseren in mijn geboortestad Haarlem: van Scheldestad naar Spaarnestad. Volg me op Twitter en je hoort vanzelf meer. Hashtag #Spaarnestad

6 gedachten over “Buurland Meet-Up Antwerpen – een dag die ons bijblijft!

  1. Dat is mooi nagenieten Paul. Bedankt voor de sfeer treffende foto’s. Herinneringen vervagen, maar zo blijft het gegrifd in het geheugen. Wist trouwens niet dat Antwerpen zo’n indrukwekkende stad was. Onze Belgische broeders hebben ons geenszins teleurgesteld. Voel me zelfs een beetje katholiek nu… We staan bij ze in het krijt 🙂

  2. Hey Paul,

    Ik kan je niet genoeg bedanken voor de ascese die je toepaste om je weg te trekken van de groepsgezelligheid om alles toch op foto vast te leggen. Niemand nam zoveel en zo’n mooie foto’s als jij.

    Dank ook voor het vriendelijk aandringen om werk te maken van een tweetup. Ben erg blij dat Antwerpen zo’n goede tweetlokatie mocht zijn.

    Rob, den antwerpenaar

Zeg iets terug op Vrijspraak